Att ge bort saker

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18230
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Att ge bort saker

Post by Fantasio »

Tydligen ska det vara rätt vanligt att ge bort saker vid psykossjukdom. Är det bara under psykos man gör det? Jag gav bort ett TV-spel, alltså själva konsolen samt spel till den. Min kp fick det då hon hade barn som kanske skulle vilja spela. Jag själv hade kommit ifrån spelandet. Det tog ett tag, sedan fick jag 1000 kronor av kp:n. Jag var inte det minsta psykotisk när jag gav bort spelet.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38545
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att ge bort saker

Post by memphis »

Jag är också generös och ger bort saker som jag senare inser att jag borde behållit för mig själv.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18230
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att ge bort saker

Post by Fantasio »

Jag har för mig att jag hade ett nyare spel än det jag gav bort. Det spelade in. Men kom aldrig riktigt igång med det och gav bort det till en kille på sysselsättningen jag hade då. Jag saknar inte spelen, jag har ju Nintendos senaste maskin.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38512
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att ge bort saker

Post by Geta »

Jag gav bort 3000 kr till en kompis under psykos. Jag la pengarna i hennes
brevlåda anonymt men hon förstod att det var jag. Fick tillbaka pengarna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38545
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att ge bort saker

Post by memphis »

Amandara gav väl bort det mesta hon ägde under en psykos. Har för mig att hon berättat nåt sånt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38512
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att ge bort saker

Post by Geta »

På secondhand i Skövde tyckte de att jag gav bort väldigt fina saker.
Det sa personalen rakt ut.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18230
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att ge bort saker

Post by Fantasio »

Lite lustigt att man får för sig att ge bort saker man egentligen behöver eller vill ha. Undrar hur det kan bli så fel.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38545
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att ge bort saker

Post by memphis »

Jag har alltid varit sån. Jag gav bort min konfirmationspresent till exempel, då var jag 16 år.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38512
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att ge bort saker

Post by Geta »

Jag gav bort av mitt överflöd. Jag led ingen nöd av det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38545
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att ge bort saker

Post by memphis »

Jag har gett bort väldigt mycket kläder till loppisen jag med. Och grejer också. Men jag ser det som att jag rensar i röran. Ingen behöver så mycket kläder som jag hade! Jag har också skalat av p g a att jag hade ett helt hus förut, och nu har jag bara en liten 2:a. Jag var tvungen att göra mig av med saker.

Men det är dumt att ge bort saker som man vill ha sen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13526
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att ge bort saker

Post by amandara »

memphis wrote: 23 Jun 2021, 16:04 Amandara gav väl bort det mesta hon ägde under en psykos. Har för mig att hon berättat nåt sånt.
Jo precis. Det gjorde jag. Hade 4 flyttkartonger med kläder och alla betyg och flyttade (flydde) till Borlänge.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60812
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Att ge bort saker

Post by Nissegossen »

Ger bort mitt överflöd, vill ge bort en dator, stationär med skärm tangentbord och mus. Ingen vill ha den. Fungerar oklanderligt med Linux som operativsystem. En med en Win dator märker knappt skillnad på den och Windows. Dvs att surfa på den. Den är kompatibel med Windows men har sina egna program.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply