Det är du som inte får det att gå ihop med det.. det är du som driver den här frågeställningen.. Det ända du kan säga är "jag får inte ihop det med andlighet"...
Sluta skit på andras privatliv
Moderator: Moderator 1
Ja.. det är nog så.. Ayurveda är indisk "läkekonst" som inte fungerar på samma sätt som västerländsk medicin.. Båda har sina fördelar men jag tror vi har kommit längre i sjukdomshantering men dom har kommit längre med att förstå människan som helhet.. Han säger ju i klippet att vi "isolerar" faktorer i västerländsk medicin.. Typ att en sjukdom är en sjukdom medans ayurveda försöker se hur saker hänger ihop på olika sätt!Zoidar wrote: ↑18 Mar 2022, 02:10 Jag tycker inte kinesisk medicin, akupunktur och kinesiska örter är andlighet. För mig är det som att säga att våra västerländska mediciner eller teer och kaffe på Ica är andlighet.
Vet inte mycket om ayurveda. Men är det inte Indiens motsvarighet till kinesisk medicin. Tvivlar på att det är andligt också.
Antar att det beror på vad man menar med "andlighet". Ibland är det inte helt enkelt att veta om något är andligt. En kinesisk läkare kan t.ex. behandla dig genom kosten eller träning, örter, teer, akupunktur, tai chi etc. Det är olika metoder som finns tillgängliga för att påverka kroppens energier.
Där sitter du i glashus, kasta inte Sten någonstans för Sten gillar inte att bli kastat. I all din s.k intelligens är du Djävligt dum, på ett dåligt sätt!Klankedinken wrote: ↑17 Mar 2022, 20:24Det är du som inte får det att gå ihop med det.. det är du som driver den här frågeställningen.. Det ända du kan säga är "jag får inte ihop det med andlighet"...
Sluta skit på andras privatliv
Håller med, tror även att Jesus Kristus tyckte så. Prata hellre om religion.