Börja dagen, lång startbana?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Börja dagen, lång startbana?

Post by mopa »

Jag är ingen morronmänniska, Är seg o trött, måste ha minst 3 muggar kaffe först, sen börjar jag vakna.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9282
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Börja dagen, lång startbana?

Post by Miika »

Mopa,

samma här!
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Börja dagen, lång startbana?

Post by mopa »

:D
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8754
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Börja dagen, lång startbana?

Post by wasp »

Behöver 2-3 timmar och en kanna kaffe. Nu på ålderns höst somnar jag och vaknar tidigt.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Börja dagen, lång startbana?

Post by Nissegossen »

Förr kunde jag sova i stort sett var som helst. Gick under namnen Törnrosa, Sleepy, Trötter, vad mer lumparkompisarna kom på kunde lägga mig på cykeln i en snödriva med packningen på ryggen. När ordern kom fem min rast vid vägen, när kompanichefen, kapten ville kolla kartan, samtidigt pisspaus. Där i snödrivan höll jag på att somna

Under skoltiden ständigt morgontrött. Men då kunde jag vara vaken längre än till midnatt och läste böcker och lyssnade på radio Luxemburg som sände alla nya låtar som senare kom till Sverige. De flesta här har ingen aning om hur populärt det var. Sändaren hördes inte i Stockholm, vid den tiden Kom Piratradiostationer Radio Nord och Radio syd. De låg på fartyg strax utanför Svenskt vatten och sände till Stockholm. Om de skulle uppleva störsändare sov stationens chef med ett extra sändarrör på annan frekvens för att kunna gå ut i etern utan att bli störda. Reklam Radio vilket inte myndigheterna gillade. Vi fick P3 på den tiden som direkt följd av piratradio kallat skvalradion. Myndigheterna gillade inte det, men vek sig och i P3 spelades ny musik. Det konkurrerade ut piratradion.

Numera sover jag, men behöver inte lika mycket sömn som när jag ung. Förr när jag inte kunde sova, vakade jag natten igenom och gick in på viska.se då och då. En var vaken psykotisk och självmordsbenägen. Jag såg och förstod att det var allvarligt. Hade Isa-Alises telefonnummer, ringde henne för jag visste hon hade Admin1 telefonnummer, hon väckte i sin tur Admin1 han kunde se IP adressen och där var jag ur spel, Admin1 och Isa-Alise tog hand om det i fortsättningen, kvinnan, medlem, lyckades klara sig genom det. Hon fick LPT och blev inlagd för psykos. Har vakat många nätter, men alltid sömnbrist. Numera sover jag gott den tid jag sover. Dock oerhört glad för 5-6 timmars sömn. Vill inte uppleva vaknätter, numera.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38694
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Börja dagen, lång startbana?

Post by memphis »

Jag vill vara ifred på morgonen, hatar att prata det första jag gör. Det händer på morgonpromenaden att jag möter folk som vill prata, men jag är mycket kort i tonen. Sen vill jag äta frukost i lugn och ro. Sen kan jag börja prata!

Annars, när jag fått sakta vakna till, känner jag mig klarast i huvudet på morgonsidan. Ska jag göra något viktigt gör jag det helst på morgonen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38692
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Börja dagen, lång startbana?

Post by Geta »

Nu sedan jag fick knäartros vet jag inte om jag kan gå på morgonen.
Har blivit bättre sedan jag fick två kryckkäppar att stödja mig på, tills
knäet har ledat upp sig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Börja dagen, lång startbana?

Post by Nissegossen »

memphis wrote: 22 Jun 2021, 19:17 Jag vill vara ifred på morgonen, hatar att prata det första jag gör. Det händer på morgonpromenaden att jag möter folk som vill prata, men jag är mycket kort i tonen. Sen vill jag äta frukost i lugn och ro. Sen kan jag börja prata!

Annars, när jag fått sakta vakna till, känner jag mig klarast i huvudet på morgonsidan. Ska jag göra något viktigt gör jag det helst på morgonen.
Två personer de har ingen kontakt med varandra, har sagt till mig, dig vill inte jag möta på morgonen. Morgonhumör.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38694
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Börja dagen, lång startbana?

Post by memphis »

Jag har två alternativ. Antingen går jag och lägger mig tidigt och går upp tidigt i morgon bitti. Eller så håller jag mig vaken sent och kan sova längre. Vet inte hur jag ska göra men min hund tycker bättre om att lägga sig tidigt och vakna tidigt. Ibland får hon bestämma.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply