Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag har sällan hjärta att ge mer än 90 kronor för snabbmat. Nu kostar de flesta pizzorna där jag går 100 kronor. Det är dyrt, det. Fast Spicy hot är minst lika dyra. Måste jag välja mellan pizza och thaimat tar jag det senare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag gillar verkligen Sibylla. Men det skulle aldrig falla mig in att köpa kebab där. Det har jag tröttnat på. Jag vill ha ett Bamse-meal med räfflad pommes frites: Bamsekorv, Future Fries eller mos, sallad, hackad gurka och dryck. Eller ett Supermeal: Hamburgare 150g, Future Fries och dryck.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Idag har jag inte gjort av med en spänn. Mikrade pyttipanna. Så jag känner att snabbmat imorgon känns helt rätt. Kostar mer än en hundring om jag kör på Spicy hot, men det kan man väl få unna sig ibland? Eller ska jag köpa en kebabrulle från pizzeria? Går förbi de två ställena om jag kommer iväg till min vän. Åter är jag hungrig efter en dag med lite mat, med betoning på lite.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Det blev inget av med att gå till min kompis. Alltså köpte jag ingen snabbmat. Ska försöka låta bli det ett par veckor åtminstone.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag tittade som hastigast på hemkörning från McDonald's och det finns. Men man måste ladda ned en app, sedan är frågan om den som levererar bara tar Swish. Nä, då väljer jag hellre att gå ned på stan o handla på ort och ställe. Om jag bara kunde lära mig handha beställningsskärmen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

"En McSelection-burgare med Premium Beef av 100% tjockare saftigt nötkött,cheddar,bataviasallad,rostad lök,bacon och en krämig Smokey Mayo-sås tillsammans med en mustig BBQ-sås serverad i ett varmt bröd." Detta om McSelection Smokey Mayo BBQ Premium Beef. Det låter gott. En annan godsak som McDonald's serverar är Chili Cheese Tops 7 pack. "Komplettera din måltid med Chili Cheese Tops! Smält ost med heta jalapeños, beställ idag!"
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Planen för morgondagen är att gå upp vid nio och duscha. Sedan raka vägen till mötesplatsen, vilken öppnar klockan tio. Vill så gärna ha ork och lust till att gå till Spicy hot efter det. Fast den Hemköpbutiken som lagar dagens luncher ligger nära det haket, så kanske, kanske tittar jag in där istället. Är sugen på thaimat, inklusive två (en portion) vårrullar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag sitter här hungrig. Vill sätta tänderna i en svullen kebabrulle. Eller en rejäl hamburgare. Jag har hungerfantasier.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag har ofta hungerfantasier. Det är tur att jag inte gör allvar av mina planerade köp. Har inte hjärta att ge 90 kronor för en måltid. Inte så ofta i alla fall. Jag har nära till pizzerian och tycker den är bäst i stan. De har alltid kunder, så det är omsättning på råvarorna. Fast en pizzeria på samma gata har tydligen fått pris som Sveriges bästa pizzeria.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag har varit inne på Sibyllas hemsida och letat efter tunnbrödsrulle, men hittade ingen. Däremot har kebaben hittat in i sortimentet, men det tycker jag inte passar i en korvkiosk. Går det inte att få en rulle med mos o korv längre?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Sibylla Super Star sökte jag på utan framgång. Jag minns när jag jobbade natt och klippte två Super Star på stående fot. Mums!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Som jag önskar att Kentucky fried chicken kunde öppna i min hemstad. De kanske finns, men då i ett avlägset köpcentrum norr om staden. American fried chicken verkar ha gått i putten.
Post Reply