Samlar du på något?

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1577
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Samlar du på något?

Post by SpaceCorp »

Jag läste tintin hos mina kusiner när jag var barn i släktens sommarstuga.
Det var tider det. Samt spelade vi monopol och tjuv och polis.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Visst väcker albumen barndomsminnen, eller mer barndomskänslor då jag inte så många minnen har. Kul, SpaceCorp!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Efter att min Tintin-samling är komplett tror jag jag ska kolla om Spirou har kommit i nytryck.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Det verkar vara som förgjort att få tag i Spiroualbum. Hittade inte mycket när jag googlade. Cobolt förlag hade en två, tre stycken bara.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag skulle vilja regga mig på tradera. Det ska jag nog klara av, men sedan måste jag ladda upp bilder på det jag vill sälja. Och ska man vänta med att skicka varorna tills efter att man fått betalt? Jag antar att jag behöver mitt kontonummer, eller vad det heter. Vill sälja lite Nintendoprylar, bland annat reklambladet till första Zelda-spelet.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Nu är det helt klart, här är en högupplöst bild så att man kan zooma in genom att högerklicka...

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Det blev en beställning av tre Tintinalbum. "Faraos cigarrer", "Blå Lotus" och "Det sönderslagna örat". Hoppas jag får dem veckan som kommer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Upptäckte när jag skulle skicka ett SMS att jag fått ett från bokförlaget, mina Tintinalbum har kommit. Det var en sifferkod jag ska uppge och sedan kunde jag visst identifiera mig med bank-ID på något vänster. Om koden jag fått inte duger att rabbla upp, tror ni att jag kan hämta ut paketet ändå? Jag kan ju visa upp meddelandet på min mobiltelefon. Nu går jag upp i varv.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Samlar du på något?

Post by Richard »

Fantasio wrote: 05 Apr 2022, 23:07 Upptäckte när jag skulle skicka ett SMS att jag fått ett från bokförlaget, mina Tintinalbum har kommit. Det var en sifferkod jag ska uppge och sedan kunde jag visst identifiera mig med bank-ID på något vänster. Om koden jag fått inte duger att rabbla upp, tror ni att jag kan hämta ut paketet ändå? Jag kan ju visa upp meddelandet på min mobiltelefon. Nu går jag upp i varv.
Du kan visa meddelandet på din telefon om du har ett vanligt legitimation, i vissa fall kan man trycka på nått i meddelandet o identifiera sig med mobilt Bank-ID o få en QR-kod att visa upp o scannas utan att du behöver ett fysiskt legitimation.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Det löste sig. Tack för infon, Richard. Han i affären ville bara veta de fyra sista siffrorna o så fick han blippa mitt körkort. Smidigt. Har nu läst "Faraos cigarrer" och den var jättebra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Jag kunde inte hålla mig, jag läste ett album till. Nämligen "Blå Lotus". Suveränt, vilket snille han var, Hergé! Nu har jag ett album oläst, kanske läser jag det med ikväll.

Det blev att läsa mitt tredje album, "Det sönderslagna örat". Jag kunde inte hålla mig. Tintin är ju så bra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Samlar du på något?

Post by Fantasio »

Nästa album att köpa blir "Den svarta ön", "Kung Ottokars spira" och "Krabban med guldklorna". Det blir när jag får pension nästa gång.
Post Reply