Nissegossen Texter

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Nissegossen Texter

Post by Schizofreni »

Nissegossen wrote: 02 Jan 2022, 22:21
Schizofreni wrote: 22 Jun 2021, 12:08 Teaterpjäsen Röster sattes år 2001 upp på Teater Uno vid Drottningtorget i Göteborg, som slutpunkten på ett treårigt samarbetsprojekt mellan teatern och Gyllenkroken. Senare blev Röster även en radiopjäs i P1.

SR, P4 2002-01-13 - 12.05-14.00 Efter Tolv med Titti Andersson
Om Pjäsen ''Röster'' Hur är det att leva som schizofren? det berättar schizofrena själva om i pjäsen ''Röster'' som Radioteatern börjar spela in nu i veckan.
Nils-Erik Johansson är en av författarna som i pjäsen berättar om sina egna upplevelser. -Jag vill motverka de fördomar om finns om den här sjukdomen. Begrepp som ''normalt'' och ''verklighet'' är subjektiva bilder upplevde de som har sett pjäsen i Göteborg.

SR, P1 2002-10-19 19.46 Radioteaterpremiär
Radioteatern: Röster.
Av och med Teater Uno och aktivitetshuset Gyllenkroken i Göteborg. Musik: Björn Holmudd och Douglas Möller. Texterna har skrivits av människor med psykiska funktionshinder vid en skrivarcirkel på aktivitetshuset Gyllenkroken i Göteborg. Teatergruppen Uno tog sig an materialet och teaterföreställningen spelades under våren 2001. Den föreställningen har nu bearbetats för radio. Det är en inträngandeberättelse om hur det är att leva med just röster. Sina inre röster. SR Göteborg. Sänds även 21/10 kl 19.19 samt 27/10 kl 00.19
Går att lyssna på denna länk där ni öppnar och lyssnar genom att godkänna nedladdningen Den är nästan 40 min lång. https://www.viska.se/kunena/mina-halluc ... er?start=6 Det från en CD-skiva direkt från inspelningsdatorn, som jag frågade inspelningsteknikern om han ville bränna en skiva och ge mig. Skivan är reparerad men har just nu inga kopior av den. Originalet förde jag över genom Windows mediaspelaren på sin tid
Just det, en bra länk
http://www.viska.se/download/nisse.wma
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8335
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Nissegossen Texter

Post by wasp »

Jösses en sån harang! Ursäkta Nisse, men orkar inte läsa.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58826
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nissegossen Texter

Post by Nissegossen »

Visst, wasp, det är mest för mig själv det ligger detta massiva textsjok, då jag inte har kvar någon intakt skiva med texter på. Ursprungligen låg det över 360 objekt på skivan, överförda från disketter år 2004 tyvärr är en originalskiva spräckt och fungerar inte. Råkade trampa på den. Visst kan lägga dessa texter på en minnesenhet igen. Men vill ha en backup på webben.

Föreslår att du tar en text per gång, så klarar du att läsa alla till slut. Du hade baxnat om allt på skivan var på viska, detta som ligger här är en mindre del av hela materialet.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58826
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nissegossen Texter

Post by Nissegossen »

Bra blogg om att höra röster och strategier mot rösterna https://roster.blogg.se/2018/january/st ... oster.html
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58826
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nissegossen Texter

Post by Nissegossen »

Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58826
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nissegossen Texter

Post by Nissegossen »

Jag vill bara säga att Rohypnol är en livsfarlig medicin, som jag tror är indragen i Sverige.
För att belysa detta skickar jag en text som handlar om Rohypnol.

Var vaksam! Händelsen som sådan inträffade 1983.

Alternativ du kan ta istället är Theralen, det funkar för mig.

När jag stekte min sko

Jag hade haft svårt att somna i rimlig tid på kvällen en längre tid, så jag frågade min flickvän om jag kunde få pröva en utav hennes Rohypnol till kvällen. Javisst sade hon och jag somnade utan problem och sov då i åtta timmar. När jag hade vaknat så hade jag ingen hang over effekt som annars var det stora problemet med sömntabletter. Jag hade vid den tidpunkten provat många olika och haft stora problem med dem på grund av hang over effekten.

Jag gick då till min läkare, och pratade med honom om detta, visst kan du få Rohypnol utav mig sade han och jag fick ett recept på tjugo tabletter. Jag gick till Apoteket och hämtade ut dem. Jag ville somna tidigt den torsdagskvällen så jag går och lägger mig vid halv nio på kvällen. Jag hade då tagit en tablett, men kunde inte sova, så eftersom han hade skrivit en till två till natten så tog jag en till. Då kunde jag somna, jag sov lite oroligt på natten och hade en väldigt jobbig dröm. Jag drömde att jag stod i köket och stekte min ena Ecco sko i stekpannan.
När jag sedan vaknade på morgonen så tittade jag på klockradion och såg att klockan var åtta på morgonen. Det gladde mig att jag hade vaknat utvilad på morgonen. Så tänkte jag vilken jobbig dröm och varför är jag påklädd och sängen är bäddad, vad är det här för något, och så sätter jag på radion, där hade ring så spelar vi just börjat, det var lördag morgon jag hade ju gått och lagt mig på kvällen på Torsdagen. Jag upp ur sängen, först ser jag att Rohypnolen inte ligger
kvar där jag hade lagt dem. Jag går ut i köket tittar på spisen, där står stekpannan på spisen, plattan var avstängd, men vad är nu detta, det ser ut att vara gummirester kvar iden, då tänker jag på drömmen, ut i hallen, där står bara en sko kvar, den andra kunde jag inte hitta. Då förstod jag att jag hade stekt min sko i den där jobbiga drömmen.
Då började jag leta efter mina Rohypnol, jag hittade förpackningen under köksbordet samt några som var lösa. Jag minns inte längre om jag hittade nio eller elva tabletter men jag måste ha tagit nio eller elva tabletter eftersom där var tjugo från början. Jag visste också att jag inte hade haft några cigaretter när jag hade gått och lagt mig, det var min smala lycka att jag inte hade några hemma.
När jag kom till läkaren nästa gång talade jag om detta med Rohypnolen för honom, då skrattade han åt det hela och sade att det var tablettautomatik som förorsakade detta.
Var lugn för att jag slängde resten av Rohypnolen all världens väg och inte har tagit dem utan att jag har haft någon som har vakat över mig.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25426
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Nissegossen Texter

Post by Leakim97 »

Nisse verkligen imponerande dina texter. Orkade inte läsa allting men en del. Jäklar vilken längd texterna har. Bra jobbat
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58826
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nissegossen Texter

Post by Nissegossen »

Tack
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58826
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nissegossen Texter

Post by Nissegossen »

Vaken? skapades av Nissegossen
Hej Admin! Du undrade om jag skrivit något. Detta är taget ur en diskussion på GP;s nätsida, angående övervakningssamhället. Detta var ifrågasatt med att många tyckte att det inte var bra med för mycket övervakning, man vet aldrig om det kan bli ett totalitärt styre. I sådana fall kan Orwells bok 1984 snart vara en realitet. Vi som har den diagnos vi har, har en ständig övervakning i vårt eget ego, har vi egentligen något emot att vara övervakade på stadens gator och för övrigt?
Detta är bara ett inlägg i en debatt men ta gäärna upp tråden. Vad tycker ni?
Observera nedanstående är inte verklighet!


Vaken?


Hej Kalle! Det är Peter från partiet, hur står det till på Säpo?
- Jo tackar som frågar, det var ett bra jobb du skaffade mig, bra lön och inte för mycket att göra.
-Du, jag skulle vilja veta vad den där Nissegossen är för någon, han har blivit lite för frispråkig på GP; s debattforum på nätet.
Jag skulle vilja att du kollade upp honom lite, för att se om vi inte kan sätta honom på vatten och bröd ett tag.
-Ja visst, en liten gentjänst gör jag gärna, vad vill du jag skall göra?
-Kan du kolla honom totalt, i 56 timmar om en vecka?
-Ja, jag kör med det vanliga, datorn är inga problem, och inte fast och mobil tele heller. Vill du att jag byter ut digitalboxen också? När jag gått in och nosat lite kommer han att be om att få den utbytt, då får han vår modell med både mikrofon och kamera i.
-Ja vill du göra det, och kom ihåg bussar, spårvagnar, bankomater, mataffärer ja, du vet ju hela köret och du, Sekretess var ordet. Inget får komma ut till murvlarna.
Och du, om två veckor är det fest. Det blir Mallorca den här gången, ta med frugan, vi bjuder på det!
– Tack! Vi ses!

Vakna

Hej Peter! Det är Kalle, jag tänkte på det där med Nissegossen. Jag undrar om vi inte skulle ge honom ett erbjudande på startsidan på hans dator. Det är nämligen så att han har en skitgammal mobil som knappt fungerar. Vi ger honom den modellen som vi använder till vissa industrichefer för att få reda på vad som sker i styrelserummen. Erbjudandet han får, är specialmodellen från den stora tillverkaren. Den är ju svindyr för oss, men han får ett erbjudande om att han är en utav tio utvalda som får pröva en ”ny” modell. Han får skriva ett kontrakt där han lovar att bara använda den helt nya modellen med det nya 3g nätet med telefonen som fungerar som vanligt, där den till synes stänger av, men i själva verket gör den aldrig det.
Motprestationen är att han får skriva omdömen om funktionen hos telefonen med jämna mellanrum och så får han 500 kr i kontantkortet när han hämtar ut den i vår butik.
Med den kan jag höra i lägenheten när han vädrar morgonluft på morgonen och han kommer att använda den precis som en liten barnunge, som fått en ny leksak. Den har ju både kamera och GPS så jag vet ju på en halv meter när, var telefonen är någonstans. Han kan hämta ut den redan imorgon.

Jag föreslår detta, för att det blir billigare och att vi kan få det på kontot för övriga omkostnader angående terroristbekämpning, så vi får det i Dollar dessutom.
Du får sedan utskriften på 56 timmars avlyssning/foton på några komprimerade DVD skivor med inlagd flash vid viktiga punkter så du kan snabbspola. Plus att jag lagt in rutten på en stadskarta, där du kan klicka med musen för att se foton av omgivningen. Du har väl en bra grafik på datorn?
Skulle någon bråka med mobilen och öppna den kommer säkerhetsfunktionen automatiskt att träda i funktion så att den kortsluts och eldas upp i handen på den som gör det. Ingen kommer att kunna spåra det till oss.

Skriv snart tillbaka, eller hör av dig med ett SMS.
Med vänlig hälsning Kalle.



Vakna

Hej Peter! Det är Kalle, jag tänkte på det där med Nissegossen. Jag undrar om vi inte skulle ge honom ett erbjudande på startsidan på hans dator. Det är nämligen så att han har en skitgammal mobil som knappt fungerar. Vi ger honom den modellen som vi använder till vissa industrichefer för att få reda på vad som sker i styrelserummen. Erbjudandet han får, är specialmodellen från den stora tillverkaren. Den är ju svindyr för oss, men han får ett erbjudande om att han är en utav tio utvalda som får pröva en ”ny” modell. Han får skriva ett kontrakt där han lovar att bara använda den helt nya modellen med det nya 3g nätet med telefonen som fungerar som vanligt, där den till synes stänger av, men i själva verket gör den aldrig det.
Motprestationen är att han får skriva omdömen om funktionen hos telefonen med jämna mellanrum och så får han 500 kr i kontantkortet när han hämtar ut den i vår butik.
Med den kan jag höra i lägenheten när han vädrar morgonluft på morgonen och han kommer att använda den precis som en liten barnunge, som fått en ny leksak. Den har ju både kamera och GPS så jag vet ju på en halv meter när, var telefonen är någonstans. Han kan hämta ut den redan imorgon.

Jag föreslår detta, för att det blir billigare och att vi kan få det på kontot för övriga omkostnader angående terroristbekämpning, så vi får det i Dollar dessutom.
Du får sedan utskriften på 56 timmars avlyssning/foton på några komprimerade DVD skivor med inlagd flash vid viktiga punkter så du kan snabbspola. Plus att jag lagt in rutten på en stadskarta, där du kan klicka med musen för att se foton av omgivningen. Du har väl en bra grafik på datorn?
Skulle någon bråka med mobilen och öppna den kommer säkerhetsfunktionen automatiskt att träda i funktion så att den kortsluts och eldas upp i handen på den som gör det. Ingen kommer att kunna spåra det till oss.

Skriv snart tillbaka, eller hör av dig med ett SMS.
Med vänlig hälsning Kalle.



Somna om
Hej! Det är Kalle. Du, Peter! Det var en fin resa du bjöd på, frugan vart helt nöjd.
Det blev ju rätt mycket Madeira, sånt gillar hon ju!

Men från det ena till det andra, jag hade tänkt mig ett party på stora hotellet nu i helgen. Du tar ju och åker på konferens den här helgen, eller hur?

Det är några kontakter jag vill att du skall knyta, och för sådant krävs ju lite rajtan tajtan.
Jag ser till att det kommer att finnas tillräckligt med chicks för oss allihop.
Så först blir det fest i den bokade matsalen, med mat, groggen och senare med några utvalda till ett party vid poolen och bubbelpoolen. Champagne och Havanna cigarrer, självklart! Jag bjuder på snö som vi hittade i bilen och pengarna kom väl till pass.
Nissegossen har inte varit synlig på ett tag men han dyker väl upp rätt snart, Ha Ha…
Övervakningskamerorna är inget problem, jag lärde mig utav en IT expert något som jag gärna vill visa dig (En Hacker på 16 år, skitbra). Han lärde mig hur jag skall göra för att bara trycka på Delete så försvinner allt från hårddisken och samtidigt får den ett kommando att den skall vägra ta emot något som helst mer kommando.
Det bästa av allt är att den som försöker ta delarna och försöker para ihop minnet i en annan dator, för att återskapa det i sin dator råkar ut för exakt samma grej i sin egen dator, helt ofelbart!
Med vänlig hälsning Kalle.

Drömma

Du Advokat S. Vill du ta kontakt med Peters advokat så Peter får reda på det här.
Hur skulle jag kunna veta att Nissegossen var privat utredare i interna affärer?
Jag vidtog alla tekniska hjälpmedel för att skydda oss i vår korrespondens. Men han visste nästan otäckt rätt vad som pågick hela tiden. Det var nästan som om han avlyssnade våra tankar och hela tiden var steget före oss. Jag begriper det inte?!
Att han dök upp till rättegången solbränd och med solblekt hår och vittnade efter att ha varit tillsynes försvunnen i två månader. Och där hade han suttit i kustbandet i en lånad fiskarstuga, hur skulle jag kunna veta det?

Jag gissar att både vi och det kriminella nätverket får tio år på Kumla.
Eftersom vi kommer att sitta på samma ställe så länge, så kommer jag att begära frivillig isoleringscell.
Jag tror att jag snudd på har blivit religiös, för detta är något som jag aldrig kunnat drömma om. Tar det tio år för att lära sig vad Bibeln talar om?
Hälsa från Kalle.

Vad är dikt och fantasi? Vad är verklighet för dig?
Detta undrar Nissegossen?



Torgny
Vad jag vill ha sagt är, vi måste slå vakt om demokratin. Om jag minns rätt står det på Torgny Segerstedtsmonumentet (Obelisken i Vasaparken, Göteborg) så här;
De fria fåglarna plöja sin väg genom rymden. Många av dem når kanske ej sitt fjärran mål. Men stor sak i det. De dö fria.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58826
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nissegossen Texter

Post by Nissegossen »

Vaniljkola skapades av Nissegossen
Detta är Apotekets recept!

100 g smör
3dl strösocker
1msk vanillinsocker
1dl ljus sirap
2msk Apotekets flytande glykos (min kommentar, det går lika bra med Dextropur (Druvsocker) jag tar cirka två msk tortt, eller ta 4 tabletter Dextrosol och krossa i mortel.
2dl vispgrädde

Smält smöret i en kastrull som rymmer minst 2 liter. tillsätt övriga ingredienser.
Koka utan lock tills ett prov i kallt vatten blir segt och kan formas till en kula. Rör inte för mycket under kokningen. Använder du termometer kan du låta kolan koka tills temperaturen är 125 grader. täck botten i en form 20x 20 cm, med bakplåtspapper. Häll upp smeten. Låt kallna och skär eller klipp i bitar. Rulla in i smörgåspapper.

Obs! Detta tillägg är till för rengöring av kastrullen efteråt. Ta och häll upp kolan i en form med bakplåtspapper, tag därefter kastrullen omedelbart under kallvatten kranen och var beredd med diskborste från början och när kastrullen är under vatten, diska ur med kraftiga rörelser i med diskborsten och då får ni med allt som ev bränt fast. gör ni det är den lätt att få ren, om inte får ni ett bra jobb med stålull och ihärdigt gnuggande. Mycket enklare att få bort medan kastrullen är varm, med diskborste, så var snabba här!
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58826
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Nissegossen Texter

Post by Nissegossen »

Recept på brända (Kanderade) Mandlar

Gör så här; tag en gjutjärnsstekpanna häll i cirka en halv liter vatten,
Tag tre matskedar socker och en matsked vanilj socker.
Rör om sockret så det bildas en lag, häll i en förpackning
Mandlar (200gr), rör om med en träslev under uppvärmning
När allt vattnet dunstat bort, kommer först klistrigt socker,
Sedan kommer en kornig yta på mandlarna, det är som det ska vara.
Man fortsätter sedan att värma antingen i stekpannan eller i ugnen
Eller som jag gör, jag värmer i micron på högsta effekt i tre minuter.
Varning dock! Vid uppvärmning i micron passa sekund för sekund
Skulle det synas att det ryker stäng av omedelbart!
Låt svalna på tallriken eller fatet, efter en halvtimme kommer den rätta krispigheten fram och mandlarna är färdiga att ätas.

Ingredienser; 200gr Sötmandel, tre matskedar socker, en matsked vaniljsocker,
En halv liter vatten.

Lycka till Och God Jul från tomte Nisse.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12828
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nissegossen Texter

Post by zoegas »

Kan man inte slicka på mandeln och dippa den i socker istället?
Post Reply