Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by zoegas »

memphis wrote: 05 Jul 2022, 15:59 Såg ett sånt hus som jag vill ha är till salu. Det är ett hus med 4 lägenheter i. Det är i otroligt dåligt skick och säkert billigt. Men att fixa upp det skulle kosta minst en miljon. Nytt tak, nya fönster, ny ytterpanel. Hur insidan ser ut kan jag bara tänka mig. Det är en gammal man som ägt huset. Kanske har han dött. Hade jag haft möjlighet att låna pengar hade jag nog köpt huset. Men min inkomst är för låg.
Sånt är ett oändligt projekt. Det ska till miljoner annars kan man stå där och snickra år efter år. Jumer man gräver, ju mer problem hittar man.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Har inget emot ett oändligt projekt. Men jag har ingen möjlighet att låna så mycket som krävs för att köpa huset och fixa det värsta.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25863
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Leakim97 »

Jag tänker på hur det kommer att gå för en gubbe som bor på mitt gruppboende. Han har ramlat ihop flera gånger det har bara blivit svart och han minns ingenting. När det hänt förut flera gånger så har han inte fått åka med ambulansen men jag hoppas det denna gången så de kan kolla upp allt ordentligt
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by zoegas »

Leakim97 wrote: 05 Jul 2022, 17:36 Jag tänker på hur det kommer att gå för en gubbe som bor på mitt gruppboende. Han har ramlat ihop flera gånger det har bara blivit svart och han minns ingenting. När det hänt förut flera gånger så har han inte fått åka med ambulansen men jag hoppas det denna gången så de kan kolla upp allt ordentligt
Vad gör du på ett gruppboende mannen?
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25863
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Leakim97 »

Zoegas, vill inte bo hemma och skulle inte klara av att bo själv. Tkr det här är ganska bra. Slipper ensamheten också
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Leakim97,

Har ni något gemensamt utrymme på gruppboendet. Finns det personal
hela tiden. Ingår det mat eller äter ni på något annat ställe?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25863
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Leakim97 »

Geta wrote: 05 Jul 2022, 17:58 Leakim97,

Har ni något gemensamt utrymme på gruppboendet. Finns det personal
hela tiden. Ingår det mat eller äter ni på något annat ställe?
Det är gemensamma utrymmen och personal dygnet runt. 2000 kr månad för lunch middag frukost kaffe

Trivs bra men små rum. De bygger nytt boende kommer få en 2:a då. Skulle deppa ihop i egen lägenhet själv i ensamheten
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Det låter som bra pris för maten.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 23037
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by MsTibbs »

Om jag ska teckna vidare en bil jag skissade idag?
In a world where you can be anything, be kind.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61083
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

God Natt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Snuttan »

Leakim97 wrote: 05 Jul 2022, 18:05
Geta wrote: 05 Jul 2022, 17:58 Leakim97,

Har ni något gemensamt utrymme på gruppboendet. Finns det personal
hela tiden. Ingår det mat eller äter ni på något annat ställe?
Det är gemensamma utrymmen och personal dygnet runt. 2000 kr månad för lunch middag frukost kaffe

Trivs bra men små rum. De bygger nytt boende kommer få en 2:a då. Skulle deppa ihop i egen lägenhet själv i ensamheten
Men gruppboende får man väl ej bo i hela liv? Meningen är väl att man ska lära sig klara av vardagen själv med personalens hjälp?
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25863
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Leakim97 »

Snuttan wrote: 05 Jul 2022, 20:30
Leakim97 wrote: 05 Jul 2022, 18:05
Geta wrote: 05 Jul 2022, 17:58 Leakim97,

Har ni något gemensamt utrymme på gruppboendet. Finns det personal
hela tiden. Ingår det mat eller äter ni på något annat ställe?
Det är gemensamma utrymmen och personal dygnet runt. 2000 kr månad för lunch middag frukost kaffe

Trivs bra men små rum. De bygger nytt boende kommer få en 2:a då. Skulle deppa ihop i egen lägenhet själv i ensamheten
Men gruppboende får man väl ej bo i hela liv? Meningen är väl att man ska lära sig klara av vardagen själv med personalens hjälp?
Stämmer
Post Reply