Vad ser du fram emot?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8258
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad ser du fram emot?

Post by Richard »

Tja... Mitt kassaskåp ska ju komma ikväll. Ska ställa det tillrätta. Men jag får vänta tills på måndag med att fästa det i väggen, då jag kan låna hem en slagborr från Resurscenter. Är det någon som vet hur man gör om man ska fästa det i en betongvägg? Det följer med skruvar, men måste man inte ha plugg också, i betongvägg? Att sätta fast det i en gipsvägg känns inte så lönt...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 22110
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad ser du fram emot?

Post by MsTibbs »

kladdkaka med mjölk i kväll?
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23507
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad ser du fram emot?

Post by Zoidar »

Börja med keso till frukost.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37000
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad ser du fram emot?

Post by memphis »

Ser fram emot kl 11 i morgon då vi är på väg. Då kan inget mera göras åt varken paketet eller packningen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 22110
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad ser du fram emot?

Post by MsTibbs »

sova tidigt
In a world where you can be anything, be kind.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25426
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad ser du fram emot?

Post by Leakim97 »

Ser fram emot att titta på bio idag
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 22110
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad ser du fram emot?

Post by MsTibbs »

dricka vatten törstig!!!
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12785
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad ser du fram emot?

Post by zoegas »

Leakim97 wrote: 16 Jul 2022, 04:24 Ser fram emot att titta på bio idag
Top Gun?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23507
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad ser du fram emot?

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 16 Jul 2022, 12:21 Top Gun?
Den var bra.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad ser du fram emot?

Post by Cosmos »

Zoidar wrote: 14 Jul 2022, 13:23Att väga 80kg
Samma här. Men det är inget omöjligt mål, har gjort det förut

Annars ser jag fram emot att göra klart tre stolar från IKEA. Åtminstone när de väl står där.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad ser du fram emot?

Post by Cosmos »

Nissegossen wrote: 15 Jul 2022, 06:56
yrväder wrote: 14 Jul 2022, 22:57 Jag har redan tandvårdskort och jag har det gröna, var lättare förr att få det gröna kortet än vad det är idag. Och min KP hjälpte främst att skriva den ekonomiska biten t.ex hade jag inte fyllt i sjukersättningen på Lön utan på raden där det står pension bl.a. men ser man på vad försäkringskassan klassar det som, så är det lön och inte sjukersättning och går det inte att skriva det på raden pension. Petitesser men en ansökan ska vara korrekt ifylld, sen motivering till varför jag behöver söka pengar klarar jag. Har alltid haft lätt för att skriva, så ordsallad får jag inte.
Man får inte hjälp till tandimplantat med grönt kort, tandvård får man eftersom det ses som en nödvändighet med tanke på de mediciner vi tar.
Vill inte ha plasttänder, vad ska man med en tand till som inte går att tugga med utan enbart trycks ner mot gommen när man tuggar, för mig får en tandersättning gärna fylla mer än en funktion utseendet, det är som att jämföra med ett vackert skal men utan några kvalitéer värt att nämna.
Nej, implantat får man inte, men lösgom både uppe och nere får man. Det är ingen lyx, men du får så du kan tugga maten. Helt nödvändigt sade tandläkaren.

Så har du tandvårdskortet slipper du betala för materialet dvs all tandvård går på kortet inom högkostnadsskyddet.
Jag har en kompis som har helt fullständigt förstörda tänder, tre paket cig om dagen, dricker 20 öl (2,8:or per dygn). Borstar tänderna någon gång ibland bara. Hon har nu fått tandvårdskort och får det naturligtvis. Men hon ska få implantat! Säger sig inte kunna sköta proteser p g a av att hon har klumpiga händer och får ångest av det. Så försöka duger!
Egentligen är allt bara på låtsas.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25426
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad ser du fram emot?

Post by Leakim97 »

Att kika bio snart
Post Reply