Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag hoppas kompisens och min gamla arbetskamrat kommer till kompisen som fyller år. Men jag tvivlar. Nåja, vi kan titta på film ihop om ingen annan kommer. Sorgligt hur ensam min vän är.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag besökte min vän förut, han som fyller 70 i augusti. Vi tittade på en film, "Van Helsing" och drack kaffe. Han bad mig att köpa honom ett kvarter o det gjorde jag. Förstår inte varför han inte ville ha ett helrör, men det ska han få när han fyller år.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

En kille från min förra sysselsättning ringde mig för ett par timmar sedan. Han var hos en kompis och undrade om jag ville titta förbi. Jag tackade nej, jag hade ju inget starkt att dricka och sedan var det lite väl sent. Sa att han kunde ringa under lördagen. Han har ett förståndshandikapp, men han är snäll och trevlig. Jag tar gärna några öl på en uteservering med honom och något att äta också. Jag tycker tvärtemot vården att jag har ett rätt brett kontaktnät.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min före detta arbetskamrat borde använda sina hörapparater för jämnan. Det blir så fel som nyss när jag pratade i telefonen med honom. jag begriper inte hur han tänker. Sedan svarar han aldrig när jag ringer honom. Jag får vänta ett tag så ringer han upp mig Vad kan det bero på?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mitt nätverk

Post by Richard »

Min polare Hasse ringer ibland o säger att hans hörapparat är trasig, men när man säger nått sen så säger han bara -VA?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag ringde förut och bjöd hem mig till kompisen på lördag. jag ska ta hem mina fem Motorsågsmassakern-filmer han fick låna för ett tag sedan. Jag brukar kalla honom "stadens lataste praktarsel" i smyg. Han vill aldrig följa me dut och ha roligt, han sitter bara vid sin TV och blir dammig. Jag kanske är taskig, men så uppfattar jag honom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag var aldrig hos min vän igår, var där idag istället. Vi tittade lite på SM i friidrott (i Norrköping) och sedan satte han på dagens film; "Con air" med en drös kändisar. Så mycket action så man nästan storknar. Idag är det tre veckor till hans 70-årsdag. Funderar på taxi dit och hem. Jag har ju tänkt att dricka minst sex öl och vill inte vingla hem hela vägen. Är det svårt att få tag i en taxi en söndagkväll?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

I helgen hade jag tänkt besöka min vän igen. Han ska få låna en film, "Carrie", nyinspelningen. Han gillar ju Stephen King som skrivit boken. Men undrar om han inte sett den redan. Han sa att han inte hade det, jag får väl tro på det, då. Jag har börjat besöka honom oftare, då man aldrig vet hur länge till han lever.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag gick till min vän på eftermiddagen. Jag kom iväg, alltid något. Jag blev bjuden på två muggar kaffe. Men jag var rastlös hela tiden. Kunde inte sitta still, gick upp och vandrade av mig oron. Satt mig på hans balkong och han kollade för att se vad jag gjorde. Trots att det var jobbigt att umgås idag är jag glad att jag gjorde ett försök att ha det trevligt. Om två veckor är det hans födelsedag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det bör vara i veckan som kommer den så kallade augustifesten går av stapeln här i stan. Det var min vän som sa det. Jag vill ha med honom, gå och titta på vad knallarna säljer och än viktigare: ta ett par öl någonstans. Men det blir aldrig av att göra något med honom, då han är en första klassens stugsittare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det blir nästan komiskt med hans dåliga hörsel. Vi pratade om nya "Rabid" och var överens om att den inte var bra. Jag sa att jag funderar på att beställa originalet varpå han frågar om den finns i nyversion. Vi hade ju precis pratat om den och att vi inte gillade den. Jag frågade om han ville med på augustifestivalen och han sa att jag kunde ringa honom i veckan och höra mig för. Det vore nog ett lyft för honom att komma ur lägenheten.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Kompisen var hos sin lillebror idag. Han fick en hela tolv år gammal whisky. "Du dricker ju inte whisky" sa jag. Ibland går det bra, eller något sådant svarade han. Han var nog fin i kanten och tog emot gåvan. Så skulle jag också ha gjort. Jag ringde för att förvarna om att jag kommer till honom på söndag när han fyller.
Post Reply