Hjärtproblem

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Det kan mycket väl vara hjärtat mitt som spökar, men är osäker. Det gör rätt ont under revbenen på höger sida och det är väl där levern sitter? Känns och smärtar så fort jag rör mig. Tror på försvagad kroppspulsåder.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35953
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hjärtproblem

Post by Geta »

Någon gång kan du få rätt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22301
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hjärtproblem

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 05 Aug 2022, 20:10 Det kan mycket väl vara hjärtat mitt som spökar, men är osäker. Det gör rätt ont under revbenen på höger sida och det är väl där levern sitter? Känns och smärtar så fort jag rör mig. Tror på försvagad kroppspulsåder.
Tror inte du känner av försvagad kroppspulsåder.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Jag hoppas du har rätt, Zoidar.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35479
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hjärtproblem

Post by memphis »

Jag har ont i hjärtat ikväll. Det känns aldrig bra. Jag är överviktig med det farliga fettet som sitter i buken. Dessutom är jag ganska stillasittande förutom när jag promenerar.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22301
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hjärtproblem

Post by Zoidar »

memphis wrote: 07 Aug 2022, 19:40 Jag har ont i hjärtat ikväll. Det känns aldrig bra. Jag är överviktig med det farliga fettet som sitter i buken. Dessutom är jag ganska stillasittande förutom när jag promenerar.
Är du stressad eller har ångest? Det behöver inte vara hjärtat.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35479
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hjärtproblem

Post by memphis »

Zoidar wrote: 07 Aug 2022, 19:41
memphis wrote: 07 Aug 2022, 19:40 Jag har ont i hjärtat ikväll. Det känns aldrig bra. Jag är överviktig med det farliga fettet som sitter i buken. Dessutom är jag ganska stillasittande förutom när jag promenerar.
Är du stressad eller har ångest? Det behöver inte vara hjärtat.
Nej jag känner mig inte stressad eller ångestfylld. Sitter här i soffan bara och har det ganska bra.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22301
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hjärtproblem

Post by Zoidar »

memphis wrote: 07 Aug 2022, 19:43
Nej jag känner mig inte stressad eller ångestfylld. Sitter här i soffan bara och har det ganska bra.
Ok då vet jag inte. Men har du undersökt det?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35479
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hjärtproblem

Post by memphis »

Zoidar wrote: 07 Aug 2022, 19:44
memphis wrote: 07 Aug 2022, 19:43
Nej jag känner mig inte stressad eller ångestfylld. Sitter här i soffan bara och har det ganska bra.
Ok då vet jag inte. Men har du undersökt det?
Nej det har jag inte gjort nyligen.

En gång vände jag mig till VC för hjärtproblem. De tog ett EKG som såg helt normalt ut. Då förklarade de mina känningar som ångest.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22301
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hjärtproblem

Post by Zoidar »

Ok det finns närliggande muskler som kan kännas som hjärtat har jag läst. Men kan ju vara bra att undersöka för säkerhets skull.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12914
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hjärtproblem

Post by amandara »

När jag kollade hjärtat sa min läkare att det kan vara svårt att fånga arytmier på EKG eller långtids EKG. Jag gjorde båda ua.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35953
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hjärtproblem

Post by Geta »

Särskilt kvinnor har de svårt att undersöka hjärtat på. Hjärtforskning
har gjorts på män.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply