Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ok – tack för tipset!

På ett sätt passar jag inte in någonstans i systemet än idag för att min mamma och styvpappa brände mig när jag var barn för de ville inte ha mig och som sen i sin tur gjorde systemet/psykiatrin det. Jag får leva med detta hela livet!

Det man mest förknippar med en del psyk sjuka är brott som de inte kunde hjälpa. Sen som i mitt fall och för en del andra blev brottsoffer redan som barn och som blev psyksjuk på grund av det - det kunde man inte hjälpa men vad hjälper det när man är bränd fast man inte har begått brott.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Annars, Jag har nu bara runt fem tusen kronor kvar tills jag får sjukersättning! Ska försöka investera en del av pengarna på spel så jag kan betala räkningar innan denna månaden slut. Tror det kan gå vägen denna gången oxå... .
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ska förnya prenumerationen Hänt X-tra tidningen - så jag även i fortsättningen kan skratta åt kändisar när jag äter frukost.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

När jag kände mig riktigt ensammaste i världen så var det som om jag blev förskjuten till en annan parallell värld genom hallucination bort tele portering! Kan inte säga mer än att det var väldigt intressant upplevelse men det kostade mig oxå att bli inlagd på psyket i 9 ½ vecka - tänker på filmen "9 ½ vecka" när jag skrev det.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Men det mest intressantaste upplevelse som jag har haft var nog när jag såg mig själv för ett antal år sedan. Överläkaren sa då bara att det måste ha varit synhallucination men så tänkte jag vidare, vad är då synhallucination egentligen för nåt? Tydligen så verkar ingen riktigt förstå hur synhallucination fungerar - eller?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fylletråd!

Post by Zoidar »

Utomjordingen wrote: 07 Aug 2022, 21:32 Men det mest intressantaste upplevelse som jag har haft var nog när jag såg mig själv för ett antal år sedan. Överläkaren sa då bara att det måste ha varit synhallucination men så tänkte jag vidare, vad är då synhallucination egentligen för nåt? Tydligen så verkar ingen riktigt förstå hur synhallucination fungerar - eller?
När du såg dig själv?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ja, stod vi balkongdörren i köket och såg ut mot innergården och där var jag med solglasögon, basker och likadana kläder som jag brukar ha på mig. Jag blev paff och kunde inte mer än att sätta mig vid köksfläkten och röka en cigarett. Borde förstås hämtat en digitalkamera och filmat mig istället så hade jag haft bevis.

Det är sånt här som har fått mig tro att det finns parallella världar!

Sen har jag säkert nån slags hjärnskada som gör att jag upplever konstiga saker här i livet... .
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24769
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Fylletråd!

Post by Leakim97 »

Utomjordingen wrote: 08 Aug 2022, 09:52 Ja, stod vi balkongdörren i köket och såg ut mot innergården och där var jag med solglasögon, basker och likadana kläder som jag brukar ha på mig. Jag blev paff och kunde inte mer än att sätta mig vid köksfläkten och röka en cigarett. Borde förstås hämtat en digitalkamera och filmat mig istället så hade jag haft bevis.

Det är sånt här som har fått mig tro att det finns parallella världar!

Sen har jag säkert nån slags hjärnskada som gör att jag upplever konstiga saker här i livet... .
När jag hade synhallucinationer var det förvrängda ansikten. Schizofreni är förvrängda sinnesintryck
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Det finns syn illusioner oxå som är lite annat än synhallucinationer!

Hade det när jag var inlagd på psyket och såg mot fönstret runt en timme där det såg ut som staden Paris med Eiffeltornet.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Fylletråd!

Post by Nobel »

Vet inte om jag bara haft både synillusioner och synhallucinationer. Men saker jag sett inkluderar förvrängda ansikten, jag har även sett personer som inte varit på platsen jag såg dem. Svårt att säga vad det var eftersom att det fanns många människor i min omgivning under upplevelsen. Men något har gått snett i hjärnan i alla fall.

Att filma låter som en bra metod att motbevisa synhallucinationer. Lyssnade på ett föredrag med en person som gjorde precis så för att realitetspröva. Jag hade liknande tankar på realitetsprövning efter att jag insjuknade, men då var det tyvärr för sent.

Vissa skulle hävda att jag sett änglar, men tänker att det bara är en svag förklaring på fenomenet psykos. Lyckad behandling av alla psykoser skulle terminera tron på Gud. Misstänker att många trosuppfattningar har färgats av psykos.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

God morgon Alex!!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

God morgon Z!

Annars, så kan jag ha bevis vid ett annat tillfälle - för jag har fått mig själv på film via en av mina övervakningskameror! Satt vid mitt skrivbord och såg mig själv på övervaknings skärmen och då hann jag trycka på inspelningsknappen till en övervakningskamera som filmade mig utanför mitt hem. Nu har jag inte orkat ta tag i just det filmklippet för det finns flera 100 videoklipp i hårddisken men ska göra det när jag har ork och lust.
Post Reply