Vem ska man tro på?

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12240
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vem ska man tro på?

Post by zoegas »

"De är inga gudar" så nån snubbe förra gången .. De lämnar mig ifred nu.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35948
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vem ska man tro på?

Post by Geta »

Zenmeditation var bra för mig. Eller närmare bestämt
kristen djupmeditation som är en utveckling av det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21093
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vem ska man tro på?

Post by MsTibbs »

Kan man ens lita på sina sinnen?
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1713
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vem ska man tro på?

Post by Inwatto »

MsTibbs wrote: 07 Oct 2022, 23:04 Kan man ens lita på sina sinnen?
Jo, nog finns det ledtrådar till sanning i allt man upplever. Jag har haft mycket andlig trafik i hjärnan och blivit förvånad över hur ordnad den är trots att det verkar vara ett kaos. T ex har jag kanaliserat Buddha, och då upplevde jag ett gult ljus samtidigt. Liksom för att visa mig vad jag upplevde. Och när jag provade att kanalisera Satan (brrr, det gör jag inte om), upplevde jag ett mörker omkring honom och han slingrade sig iväg som en orm efteråt.

Men, visst hör jag dörrklockan ringa på natten och tror någon vill mig något, men det är ingen där för det är ett ljud i drömmen jag blivit lurad av. Har fått tänka att jag väntar på att de ringer en andra gång, annars går jag inte upp. Det ringer aldrig en andra gång för då är jag ju vaken och hör inte hallucinationer normalt.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21093
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vem ska man tro på?

Post by MsTibbs »

Jag har sett en ängel, men jag och psyk är oense. Jag med, för jag var inlagd på psykos när det hände
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vem ska man tro på?

Post by Zoidar »

En gång när jag var i kyrkan, under predikan såg jag det blixtra till som en kamerablixt och Jesus stod i vit klädnad bredvid diakonen som predikade. Detta var inte under psykos. Ett ljus skjöt ut från den uppslagna Bibeln och gick rakt in i mitt hjärta. Jag är helt övertygad om att detta inte var en hallucination. Mitt hjärta blev helat och jag fick en nystart i livet. Ondskan i mitt hjärta försvann. Jag är så tacksam. Jag älskar dig Jesus! ♥️

Detta var kort efter jag blivit kristen 2010.

Image
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vem ska man tro på?

Post by Koi »

En vän sa att jag inte har schizofreni. Hon sa jag har asperger. Har blivit utredd för asperger. Hade inte det då. 2002. Kan man ha asperger med psykosproblem trots att utredningen inte visade på asperger?

Man kan ha psykoser när man har asperger.

Kan man bli av med diagnosen på nåt sätt? Schizofreni. Om jag säger till läkaren att jag har asperger istället? Kommer de utreda det igen? Svarade på autismfrågor på psyket. Alla symtom som pekade på asperger började efter jag var 16 år. Kan jag ha asperger ändå? Fick ADHD diagnos 2002.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35948
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vem ska man tro på?

Post by Geta »

Vid Aspergers syndrom kan man ha tillfälliga psykoser. Schizofrenidiagnos
brukar man sällan bli av med. Schizofreni är kroniskt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vem ska man tro på?

Post by Koi »

Hmmm…jag har vsrit psykotisk i nästan ett år två gånger. Det är inte kanske tillfälliga psykoser. Fast de har ju kommit vid olika tillfällen
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21093
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vem ska man tro på?

Post by MsTibbs »

Jag har Asperger, adhd och schizoaffektiv.

Autism är ett somoektrum, inte antingen eller. Många kan ha drag, utan att fylle en hel diagnos. Psykos där förekommer, men ingen på aspergerforum vill hörs om det, de anser sig vars normala, inte psykotiska…. Jag har lämnat där.
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vem ska man tro på?

Post by Richard »

Jag har också Asperger o schizoaffektiv, men den sista verkar vara borttagen eftersom jag inte haft psykos på länge.

Men min nuvarande läkare säger att jag får vara försiktig, eftersom stress o liknande kan utlösa psykoser. Det kan jag hålla med om, för alltid om det blir för mycket, så bara skiter jag i allt o bara går o lägger mig under täcket, stänger av min telefon o pratar inte med nån. Blir totalt förändrad, det är väl en form av psykos...?

En polare kom upp igår o han sa att han nu utreds för paranoid schizofreni. Han är noga med att t.ex. alltid låsa efter sig, det är jag med. Jag gav honom en karta Haldol... Rätt dumt egentligen, men han säger att hans Quetiapin inte funkar, o jag har kvar tusentals Haldol-tabletter som jag inte använder. Det är ju inte narkotikaklassat, nått sånt får han givetvis inte. Men jag sa att han kunde testa o ta, max 4 st. Jag är ju ingen läkare, men det var vad jag själv hade utskrivet o det hjälpte mot min paranoia. Men om det funkar kan han ju be sin läkare om dom. Den brukar inte skrivas ut som första medicin. Jag bytte ut Haldol mot Invega, o den hjälper lika bra.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35948
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vem ska man tro på?

Post by Geta »

Det är inte många som mår bra av Haldol. De kan inte sitta stilla.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply