Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12265
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Rökning

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 04 Oct 2022, 22:16 Ja, dagens första bloss är viktigt för många rökare. Varför la du av med e-ciggen, Zoegas?
Det smaka skit, det var struligt och läckte. Det var bara en jobbig grej till slut med laddning av batterier osv. All smak på oljorna har en bismak av fan vet vad. Åt helvete me det.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9093
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Rökning

Post by Miika »

zoegas wrote: 04 Oct 2022, 22:14 Om jag röker, så behöver jag bara den på morgonen när jag vaknar. Snusen tar tid att verka. Men jag kan inte ha cigg hemma? De tar slut på en dag. Kan inte låta bli. Annars är morgonciggen värd all KOL man kan få.
Nu kan du inte mena allvar! KOL är oerhört allvarligt tillstånd. Att inte kunna andas normalt är påfrestande
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12265
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Rökning

Post by zoegas »

Miika wrote: 05 Oct 2022, 07:50
zoegas wrote: 04 Oct 2022, 22:14 Om jag röker, så behöver jag bara den på morgonen när jag vaknar. Snusen tar tid att verka. Men jag kan inte ha cigg hemma? De tar slut på en dag. Kan inte låta bli. Annars är morgonciggen värd all KOL man kan få.
Nu kan du inte mena allvar! KOL är oerhört allvarligt tillstånd. Att inte kunna andas normalt är påfrestande
Det kan ju inte vara allvarligare än röksug. Du tog dig ett paket ju?
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9093
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Rökning

Post by Miika »

Hur menar du nu?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det blev en fyra, fem bloss på mötesplatsen. En på väg hem, då jag stötte på min bekant o bjöd honom på en cigg. Blev orolig över räkningar under kvällen och var nere på gården för ett sista (?) bloss för idag. Cigg funkar ju, de lugnar nerverna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Tror jag bara fått i mig tre cigaretter idag. Jag håller blossen stången med hjälp av snus. Men tre är inte bra, noll är optimalt. Men jag kämpar på och tycker jag är värd en klapp på axeln.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1714
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Rökning

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 09 Oct 2022, 19:41 ... är värd en klapp på axeln.
Ja! *klapp på axeln*
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Ja, tack! Har nyligen lagt in en snus o röker förhoppningsvis inget mer idag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag röker främst för att lugna nerverna. Nu har jag varit hemma en stund och mår lite bättre, då försvinner begäret efter rökverk. Fast när jag är på Mötesplats Sardin går jag ut titt som tätt och röker. Jag gör det för att det är smidigt, stället ligger på markplan, och att det inte alltid är vrålkul att vara där. Jag ska ju hem till en bekant och dricka folköl ikväll, då blir det kanske några cigaretter rökta. Tror jag rökt fem, sex cigg idag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det har bara blivit en cigarett idag. Det är utomordentligt. Ska banne mig försöka att inte röka om jag går till mötesplatsen imorgon. Jag var ju rökfri i 52 dagar och vill överträffa den bravaden. Antar att man aldrig blir av med röksuget till 100%. Hade jag inte försökt att sluta hade jag rökt en cigg på direkten, så ett och annat bakslag tycker jag att jag kan unna mig.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

Det blir ALLTID bakslag när man slutar röka. Det är bara att räkna med det. Men till slut vinner man mot begäret och lockas inte av cigaretter längre. Men det kan ta många år.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Tyvärr rökte jag en cigarett under kvällen som nyss var. Kände mig så uppe i varv att jag syndade. Igen.
Post Reply