Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23183
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 30 Aug 2022, 21:41 Nu är jag sugen på något gott att äta. Zoidar, ska du iväg till Max ikväll? En rejäl hamburgare är vad jag tarvar så här nära nattkröken.
Vet inte, men tror nog det kan bli en burgare.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6503
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om snabbmat

Post by Hercules723 »

Blev sugen på rullpizza för en timme sedan, men istället
lagade en storportion flottig pyttipanna.
Så sparade jag 90kr ;)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Rullpizza verkar vara vad vi längre söderut kallar kebabrulle eller gyrosrulle. Har jag rätt eller fel? Jag är rätt hungrig nu och surfar runt och läser menyer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Ska jag våga mig in på McDonald's imorgon? Kan jag traktera pekskärmen? Man kan röra den upp och ned och även från vänster till höger. Sätter man i sitt betalkort efter det? Åh, jag blir orolig bara jag tänker tanken på att försöka beställa.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag har inte ätit snabbmat sedan kanske mitten av sommaren, som jag minns det. Då blev det en gyrosrulle hos kompisen. Lägger alltså inga större pengar på det längre. Ett tag, ja, i flera år, var jag nästan beroende av joxet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jösses vad dyra Pizzeria Napoli ha blivit, pizzerian närmast mig. En kebabrulle kostar numera 120 kronor. Det var inte så förfärligt länge sedan jag beställde det och tror att den låg på runt 100 spänn. Vidare säljer de pan pizza för 128 kronor. En sådan blir jag proppmätt av, jag väljer den framför en kebabrulle alla dagar i veckan. Någon mer än mig som tycker om pan pizza?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Som så ofta förut sitter jag här med svåra matfantasier. Törs jag gå in på McDonald's och ge mig på deras beställningssystem? Förmodligen inte. Subway har förstklassiga mackor, speciellt den dyraste, American steakhouse melt. Det stället ligger nästan på vägen hem. En dag utan något på schemat annat än att handla mat väntar. Blir det pizza, kebab eller något annat? Jag kör helst på något annat, har ätit mig trött på pizzeria-mat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Nu är jag lite småsugen på något gott att äta. Men vill inte betala för pizzeriamat, den kostar över 100 kronor portionen. Tror bestämt att jag slutar handla pizza.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Än har jag inte trillat dit igen med köp av snabbmat. Men just nu, när allt (utom en McDonald's-restaurang) har stängt är jag förskräckligt sugen på något gott. Blir det en pizza under dagen?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Planen var att gå till en pizzeria i närheten för en kebabrulle. Men dels var jag trött o sedan är det så att de chockhöjt priserna på sina skulor. Vill helst inte betala 120 spänn för en rulle. Men nu är det kväll och det kurrar i magen. Vi får se hur jag gör imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag är mer sugen på thaimat än pizza eller kebab. Kedjan Spicy hot har en affär kanske femton minuter bort och maten där tillagas lika fort som en pizza skulle jag tro. Jag väljer måltid och tar även en portion vårrullar. Det är bara två stycken och tror de är hutlöst dyra. Men gott är det. Maten hinner inte bli kall när jag går hem med den. Man kanske skulle testa det imorgon.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23183
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Käkade pitakebab idag. Den var inte så dum.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply