Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Sedan en tid har jag glömt köpa färdiga köttbullar och färdig pyttipanna. Jag får hålla till godo med maten jag äter mellan lunch o middag. Men skulle gärna ha något lite att äta såhär på kvällskvisten.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag (igår) har jag bara ätit flingor (sockerfria) direkt ur paketet. Höll på att inte komma ur sängen, gjorde det för att min syster kom förbi. Som vanligt sitter jag med matfantasier. Porterstek eller kycklingfilé med brunsås säljs imorgon på Hemköp.

Varma rätter avhämtning 75:- står det på närmaste ICA-butiks sida. De ska tydligen ha fem rätter om dagen att välja på. Men var i butiken finns de och måste man som på Hemköp hänga på låset för att hinna få någon lunch?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

När jag åt Omad fantiserade jag också om mat.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Tror jag ska koka 5 löskokta ägg. Mums!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det förstår jag, Zoidar. Du körde nån slags fasta, eller?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 07 Oct 2022, 01:28 Det förstår jag, Zoidar. Du körde nån slags fasta, eller?
One meal a day

Sen frossade jag i mig maten.

Men var typ i mitt livs form.
Last edited by Zoidar on 09 Oct 2022, 03:19, edited 1 time in total.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Martina
Litiummedlem
Posts: 337
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Matvanor

Post by Martina »

Jag mår bäst när jag äter 4-5 ggr per dag. Frukost, lunch, middag och ett litet kvällsmål.
Har svårt att hålla blodsockret på en bra nivå annars.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Martina wrote: 08 Oct 2022, 15:20 Jag mår bäst när jag äter 4-5 ggr per dag. Frukost, lunch, middag och ett litet kvällsmål.
Har svårt att hålla blodsockret på en bra nivå annars.
Vet fortfarande inte vad jag ska göra. I regel mår jag bättre när jag är mer mätt. Får klura lite till på detta. Problemet är att jag blir hungrigare när jag är lättare i kroppen, så ju mer jag går ner ju svårare blir det att hålla vikten. Undrar om kroppen kan vänja sig på en lägre vikt så man blir nöjd med äta mindre.

Jag har provat det mesta i dietväg. Det jag försöker lösa är hur man ska kunna äta sig nöjd och ändå gå ner. Ett sätt kan vara att bränna kcal, fast det finns en gräns där hur mycket man klarar. Ett annat knep är blanda in mycket grönsaker i maten.

Ja, vi får se. :geek:
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12239
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Matvanor

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 09 Oct 2022, 01:30
Martina wrote: 08 Oct 2022, 15:20 Jag mår bäst när jag äter 4-5 ggr per dag. Frukost, lunch, middag och ett litet kvällsmål.
Har svårt att hålla blodsockret på en bra nivå annars.
Vet fortfarande inte vad jag ska göra. I regel mår jag bättre när jag är mer mätt. Får klura lite till på detta. Problemet är att jag blir hungrigare när jag är lättare i kroppen, så ju mer jag går ner ju svårare blir det att hålla vikten. Undrar om kroppen kan vänja sig på en lägre vikt så man blir nöjd med äta mindre.

Jag har provat det mesta i dietväg. Det jag försöker lösa är hur man ska kunna äta sig nöjd och ändå gå ner. Ett sätt kan vara att bränna kcal, fast det finns en gräns där hur mycket man klarar. Ett annat knep är blanda in mycket grönsaker i maten.

Ja, vi får se. :geek:
Synefrin?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 09 Oct 2022, 08:06 Synefrin?
Funkar det?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12239
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Matvanor

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 09 Oct 2022, 08:26
zoegas wrote: 09 Oct 2022, 08:06 Synefrin?
Funkar det?
Richard käkar det, han är bara skinn och ben nu.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Matvanor

Post by Richard »

Jag tror inte det beror på det att jag gått ner i vikt, men det ska vara fettförbrännande, men jag tar det varje morgon för att bli piggare, tillsammans med koffein.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply