Löning ...

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Löning ...

Post by Klankedinken »

Hercules723 wrote: 21 Jul 2021, 08:22 Tack du, jag ville gå ner i vikt enklare så nu har jag gått ner 12 kg. Men ska börja igen med medicinen. Mitt gamla användarnamn var Maxjohan1983.
Ok! Det funkar ju så tyvärr.. Jag gick ner 20 kg när jag bytte ut zyprexan till Latuda men då knattade jag på också.. Fick väldigt liten matlust också i jämförelse!

Tyvärr håller jag med läkare om att psytiska symptom går förre vikt även om det får katastrofala följder.. Abilify och Latuda samt Reagila ska va vikt neutrala..
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13391
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Löning ...

Post by Jocke »

memphis wrote: 20 Jul 2021, 21:07 Du missförstår mig Jocke. Som alltid får jag väl lov att säga. Jag menade att du är högkänslig och det kan vara svårt för ett forum att anpassa sig själv efter sån hög känslighet. Men du har stått ut mycket värre diskussioner än så här förut. Du var till och med med i dem om jag minns rätt. Jag hoppas att du stannar denna gång också.
Antingen missförstår vi varandra, eller så uttrycker jag mig på ett sätt som inte assimilerar med det du tänker kring dina inlägg mot mig. Men många anser att jag missförstår dom ofta! Vad nu det beror på vet jag inte, men Geta försöker förklara men det är bara en liten del av det stora hela hoppas jag. Hjärntrötthet är en liten del av detta, men många är nog också känsliga över hur jag skriver och pratar.

Dessa diskussioner på gamla viska deltog jag sällan i, men jag hoppas verkligen jag inte har uttryckt ngt kränkande mot ngn? Men jag håller mig helst till ord och bildlekarna.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Löning ...

Post by memphis »

Jag minns ett bråk mellan dig och Drummer. Det var många hårda ord som haglade. Men det var nog Drummer som började bråket tror jag.

Att ha ett forum helt utan konflikter är en önskedröm Men inte möjligt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38709
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Löning ...

Post by Geta »

Man kan lära sig någonting av konflikter. Ett helt konfliktfritt samhälle
är inte önskvärt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13391
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Löning ...

Post by Jocke »

Det är nog bara två personer jag har haft en konflikt med på viska1, dels Drummer dels minns inte namnet men personen var från Helsingborg tror jag? Jag har mest uttryckt mig i formen av självförsvar, Jag kände att båda var påverkade de flesta gångerna, men Drummer kallade mig för ngt som jag jag kände var förnedrande. Jag har alltid försökt bara prata med dem, men dem vände vartenda ord jag sade till ngt negativt i deras tycke.

Så det är nog inte bara jag som missförstår!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Löning ...

Post by memphis »

När argumenten tar slut tar personangreppen vid. Och det är just personangrepp som är förbjudet på viska 3.1. Vi får hitta en väg att kommunicera helt utan personangrepp. Det borde gå.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38709
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Löning ...

Post by Geta »

Jag tycker att Viska 3 har varit ovanligt fritt från konflikter.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Löning ...

Post by memphis »

Tycker jag med Geta. Det har varit trevlig stämning.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Löning ...

Post by Fantasio »

Jag får pension den 17:e.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Löning ...

Post by Zoidar »

Jag får pension 19e och lön från jobb 26e.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Löning ...

Post by memphis »

Fick räkningen från veterinären idag och det var dyrare än jag väntat mig. Räkningen är på 2700kr. Bara att betala. Det lämnar mig med 2500kr kvar att leva på tills nästa gång pengarna kommer. Jag hoppas att det går. Blir nog mycket havregrynsgröt för att spara pengar.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19388
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Löning ...

Post by Krokus »

Memphis,

Är dessa 2700kr efter reglering hos försäkringsbolaget?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply