En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag ringde precis vårdcentralen. De hade telefontid till klockan fyra, men rösten sa åt mig att kvoten, eller vad det var, var fylld och att jag skulle ringa en annan dag.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18454
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Mm, det brukar vara så att man måste ringa på morgonen eller förmiddagen för att få en plats i kön.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Jag brukar ringa direkt vid klockan åtta på morgonen. Sedan ringer de upp under
dagen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag har ställt in klockan på ringning innan klockan åtta. Nu måste jag bara komma upp och slå vc:s nummer. Såhär kan jag inte ha det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18454
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Bra! Hoppas att du vaknade i tid! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag struntade i att ringa vc, men tack ändå, Krokus.

Imorse var jag nere på stan i ett ärende och gick utan ryggsäck. Allt kändes bra, så jag gick besvärsfri till mötesplatsen. Men när jag skulle hem sedan... Katastrof! Längst ned på höger sida av ryggen började det spänna och snart gick jag som en alien, eller ett monster. Fick sätta mig på trappsteg utanför husportar, på stenmur som omgärdade ett buskage oh på en parkbänk. Kämpade mig upp för några trappsteg väl hemma i trappen och fick sätta mig och vila flera gånger. Hem och bara kollapsa på sängen. Imorgon måste jag ringa vc.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Ryggskott brukar vara ihållande några dar. Det kommer inte och går.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Saken är den attt jag inte ahr så mycket värk. Det spänner i ryggen. Kanske är en biverkan av min medicin. Tjoff, in med en spruta med Akineton i muskeln och besvären försvinner. Om man nu får drömma lite.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag fick Ibuprofen, 400 mg, av min syster. Tror banne mig de har börjat verka. Visst gick jag lite på sniskan och visst spände det i ryggslutet när jag var till mataffären med henne, men inte så farligt. Men var fortsatt tvungen att sätta mig och vila där det gick.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Ryggen krånglar lite mer igen. Kom inte ens ett kvarter innan jag började gå kraftigt framåtlutad. Det måste se komiskt ut när jag kommer och går. Men jag kom i alla fall till skott och ringde vårdcentralen. Fick ett nummer till en fysioterapeut, vilket tidigare kallats sjukgymnast. Ska ringa dem imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag har tid till en fysioterapeut på fredag. Ligger precis norr om centrum och så långt kan jag inte promenera i skicket jag är i. Det får bli en dyr taxiresa dit och säkert hem igen. Ska bli skönt att få veta vad mina besvär kommer sig av och från. Det blir flera taxiresor lagom till jul. Pengar som jag behövt till annat.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18454
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Går det inga bussar dit?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply