Vad säger rösterna?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Vad säger rösterna?

Post by yrväder »

Så dina röster koi kan ha en dialog, får jag fråga om du har den inre eller yttre varianten eller kan hända en mix. Om jag får fortsätta fråga handlar dialogen om dig eller kan det vara lite mer allmänt. Det är intressant att höra , jag har den erfarenheten att man gärna pratar med små ord när det kommer till hur det kan gestalta eller upplevas med röster. Och jag kan förstå att det utifrån kan ses som om man är spritt språngande galen med inte en fungerande skruv.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

De är utanför mig. De kan bråka och käbbla om småsaker. Behöver inte vara om mig specifikt.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Vad säger rösterna?

Post by yrväder »

de yttre, ja jag har fått det intrycket också när jag brukat läsa dina inlägg. Jag har också erfarenheten av de yttre rösterna. Jag vet att när jag är i psykos och rösterna är aktiva blir jag galen på det jävla upprepandet av vad de hela tiden maler om så i till slut och då har det för det mesta slumpat sig att jag kommit in på avd. Men då ber jag dem flyga och dra och dö antingen dör de eller avslutar jag livet för att bli fri. Röster är jävligt tråkiga och fantasilösa, inget annat en en plåga man kan likna dem vid en fästing finns, kan drabba, fyller ingen funktion alls mer än eläende och förstörelse.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

Fästing. Bra liknelse.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad säger rösterna?

Post by Fantasio »

Jag tycker det är jobbigt när rösterna hånflinar åt en. Samt ska kommentera allt man gör.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad säger rösterna?

Post by Fantasio »

Som tur är hör jag inga röster just nu. Har inget hört på hela dagen och det är fina fisken. Det jobbigaste är när de skriker på en. Jag hoppas och tror att min medicinering ligger bakom det något bättre måendet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad säger rösterna?

Post by Fantasio »

Jag är fortsatt röstfri, det var ju bra. Inte ens lite mummel.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad säger rösterna?

Post by Fantasio »

Under tidig kväll hade jag en röst i huvudet som lät som min mamma. Om fem dagar är det ett år sedan hon dog. Hon sa åt mig att inte frukta döden. Men tänk om det är en demon istället för mamma.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad säger rösterna?

Post by Fantasio »

Jag har problem med rösthallucinos. De pratar om att jag måste ge mig av till en specifik plats. Men jag törs inte gå ut.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

De har börjat kommentera grannar och andra. Ex ”Det fattar hon väl att den inte kan hängas sådär?!” Vad hängas var? Ingen aning.

De önskar mig god morgon också. Har sällskap vid frukosten.

Men jag skulle önska att de taggade ner med sina kommentarer om andra och mig.
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad säger rösterna?

Post by wasp »

Hör ofta röster från min grannfru, men hon är 87 år gammal och väldigt snäll. Rösterna hörs ofta prata invandrarsvenska??? Mysko! Men har rösthallucinos i bagaget sedan 1977-1978. Däremot hör jag vad förbipasserande säger (lyhört) och vad som sägs på en grannes uteplats och eftersom det går att spela in i min diktafon med flashminne 512 GB, så är det ingen rösthallis alls!
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad säger rösterna?

Post by Richard »

Enda gång jag hör röster är ibland när jag lägger mig för att sova, då mumlar det i huvudet.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply