Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

Drömde om min förredetta pojkvän, han som tog sitt liv. I drömmen åkte vi motorcykel. Fin dröm.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12246
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde jag var med om en skjutning på biblioteket. En grabb drog fram ett automatvapen ur en plastkasse bakom ryggen på mig och börja spraya. Jag blev rädd och försökte komma ur vägen. Men vilket håll jag än gick, så var han hack i häl. Jag var inte den tilltänkta måltavlan. Sjukt stressig dröm.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1713
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Inwatto »

Jag såg i något papper att jag var polis. Hittade mitt namn och namnteckning. Tyckte inte det var konstigt i drömmen att jag var polis utan att ens ha sökt till polisskolan. Hade ingen polislegitimation eller tjänstevapen och heller ingen uniform. Så jag kunde inte göra något polisiärt.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12246
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Inwatto wrote: 22 Jan 2023, 10:14 Jag såg i något papper att jag var polis. Hittade mitt namn och namnteckning. Tyckte inte det var konstigt i drömmen att jag var polis utan att ens ha sökt till polisskolan. Hade ingen polislegitimation eller tjänstevapen och heller ingen uniform. Så jag kunde inte göra något polisiärt.
Måste varit en förfalskning.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt åkte jag buss och hade armarna fulla med tatueringar. Inte som sleeves utan det var plottrigt med många mindre tatueringar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Minns inget alls, varken igår natt eller inatt.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12915
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Jag drömde att jag gav bort strykjärn och strykbräde - och var glad att bli av med de grejerna. Vem fan använder sånt nuförtiden ens?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12246
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag har en sån ångjärn eller vad det heter. Ett måste för skjortor.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt skulle Hinkan fylla en diskmaskin. det var Tetris. När diskmaskinen var fylld till bredden, började hon lägga in kläder också. I drömmen var det helt normalt med bikini i diskmaskinen. Jag hade ett stort blåmärke på sidan av magen, hade ramlat in i något på fyllan. Blåmärket var såpass mörkt att det nästan var svart.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Zoidar »

Drömde vi hälsade på en bekant och han tog oss till gymmet. Sen visade det sig vara rymdvarelser där som klätt ut sig till människor. Vi slog sönder ett fönster med en möbel och vi kastade ut dem. De föll från hög höjd och blev splattade på marken.

Sen drömde jag att jag skulle övertyga min äldre bror att berättelserna om Jesus är historiska. Jag berättade både om Bibeln och kyrkofäderna, men hade glömt namnet på dem.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Jag hade varit på innebandy-läger i Norge och missat bussen hem. Jag tog en skolbuss och hoppade av mitt i ingenstans. Där gick jag till en byggnad för att ringa på taxi, men en knasig sekt som ägde den byggnaden och där blev jag fast i årtal.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12246
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Hercules723 wrote: 28 Jan 2023, 13:31 Jag hade varit på innebandy-läger i Norge och missat bussen hem. Jag tog en skolbuss och hoppade av mitt i ingenstans. Där gick jag till en byggnad för att ringa på taxi, men en knasig sekt som ägde den byggnaden och där blev jag fast i årtal.
Det låter som en sanndröm :D
Post Reply