Ska leva snålt

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ska leva snålt

Post by Fantasio »

Igår gjorde jag inte av med en spänn, idag köpte jag mig ett sexpack folkisar o en Coca-Cola Zero. Försöker att hushålla med pengarna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ska leva snålt

Post by Fantasio »

Jag har inte köpt något speciellt onödigt. Det blev ett sexpack Burgenfels för runt 30 kronor. En tvåliters-Coca-Cola hamnade i varukorgen och en kyld maträtt. Ja, jag höll på att glömma, jag köpte en dosa snus i en kiosk. Folköl är billigare än läsk och jag mer eller mindre måste ha några öl i mig varje dag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ska leva snålt

Post by Fantasio »

Jag syndade och köpte snabbmat för hela 95 kronor. Nu lär det dröja innan jag gör av med mer pengar på skräpmat. En och annan gång är väl inte hela världen, men ofta får det inte bli.
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Ska leva snålt

Post by Snuttan »

Är det nån som lever snålt är de jag. Handlar mat för bara 1500 kr. Det som fattas skulle ju då va mer grönsaker ,frukt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ska leva snålt

Post by memphis »

Jag äter också för lite grönsaker och frukt. Frukt har jag lite svårt för, men grönsaker är gott. Har försökt skärpa mig och äter nu grönsaker dagligen, fast inte så mycket som man borde.

Har även försökt skärpa mig med att dricka mera vatten. Dricker två glas direkt när jag vaknat, sen två glas till kväklsmedicinen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ska leva snålt

Post by Klankedinken »

jag brukar köpa sallad på mötesplatsen.. Den kostar 20 kronor och då tar jag kikärtor, pizzasallad och bönor!
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Ska leva snålt

Post by Snuttan »

Älskar grönsaker o frukt. Men dyrt ju :)
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ska leva snålt

Post by Klankedinken »

MM.. 20 kronor för det jag får tycker jag är jättebra!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ska leva snålt

Post by Fantasio »

Min önskan är att bli kvitt folkölsdrickandet. Det är säkert inte farligt för hälsan, men går loss på strax över 30 kronor för ett sexpack. Tänkte när jag känner mig stabilare att byta ut ölen mot vanligt vatten. Så mycket annat att skära ned på har jag inte.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ska leva snålt

Post by Fantasio »

Jag tycker jag håller i pengarna. Har till exempel inte köpt folköl på nån vecka, eller tilltugg. ADessutom har jag dragit ned på snusandet. Mycket mer kan jag inte dra ned på.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Ska leva snålt

Post by Hercules723 »

memphis wrote: 20 May 2022, 18:42 Har även försökt skärpa mig med att dricka mera vatten. Dricker två glas direkt när jag vaknat, sen två glas till kväklsmedicinen.
Jag dricker säkert runt fyra liter per, bästa sätt att ta död på tristess då jag inte har nåt meningsfullt i mitt liv. Du har ju hundarna. :P
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Ska leva snålt

Post by amandara »

Jag håller det jäääla tight. Med maten och matkontot. En whisky slank ner den här veckan. Men annars tycker jag vi är rätt hårt hållna. Av statsapparaten. En blir fan inte fet som sjukpensionär.
Post Reply