Polis Brottningen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Polis Brottningen

Post by björk »

Först sa dem kom in med händerna över huvudet.
Så hade jag hål i kalsingarna o de var även
i kvinnlig konstapel en luktade skit andedräkten.
Dem gillade min Rammstein flagga.
Jag har en sådan kopiös flagga.
(vit svart).....

Så pratade jag med en "underjordisk" kontakt
men hen sa att jag vill också flytta men det finns skralt
med lägenheter eller vad hen sa......

Dem jämförde sina blessyrer i yrket.
En kvinnlig konstapel bara glodde på mig.
Den ena hade resignerat för stunden.

Jag låg helt down and out..

Men "fikat" var att jag försökte kontrollera
mig och mina känslor.

Men att man spacklar ett sigill av spe..
mot ens anmodan..
att lära sej empirisk.

(hade hotat med tillhygge) :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Ngt häftigt var de att åka snut bil :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Polis Brottningen

Post by zoegas »

Jag har med fått åka. Killen gilla mig verkligen inte. Men det gick över. Tack o lov.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Polis Brottningen

Post by Geta »

Har också åkt polisbil med två trevliga poliser till psyk.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9108
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Polis Brottningen

Post by Miika »

Har åkt med farbror polis till psyk
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Polis Brottningen

Post by Fantasio »

Jodå, polisbil upp har det blivit. Sist hämtade de mig på mottagningen och frågade om det var första gången jag åkt polisbil.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Polis Brottningen

Post by björk »

Fantasio wrote: 27 Jan 2023, 15:51 Jodå, polisbil upp har det blivit. Sist hämtade de mig på mottagningen och frågade om det var första gången jag åkt polisbil.
:oops:
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Polis Brottningen

Post by amandara »

Yo. Been there done that.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 57872
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Polis Brottningen

Post by Nissegossen »

På den tiden, då det gamla olskrokstorget fanns, det låg inte på samma plats som idag. Det var innan de rev allt och byggde nytt så låg på olskrokstorget en grill och bussen till lillhagen hade ändstation där. Vart trött på att vänta på bussen och eftersom en polisbil stod fär, förstod att de tagit mat från grillen och ätit i polisbilen. Men de var avätna s,a.s så jag gick fram dit, knacka på rutan, han vevade ned, jag sadem, kan nu köra mig till lillhagen? Hopp in där bak. Varpå en tar micken och sade i radion, vi kör ut en idiot till Lillhagen. De släppte av mig vid Administrationen och jag var i tid till läkare. Polisbilen var en sliten gammal valiant, standardpolisbil.

Har åkt polisbil ett antal gånger i mitt liv, ids inte räkna upp alla, men alla gånger har polisen skött sig bra. Jag bråkar inte med dem. Då blir man bra behandlad. Gör bara som de säger.

Den är en stor idiot som tror sig ha egen vilja och inte vill åka med.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Polis Brottningen

Post by amandara »

Jo kan bara hålla med. Åkt polisbil ett antal gånger. Men jag säger som så: har respekt för statsmakten i ryggmärgen. Har aldrig opponerat mig när jag väl stått inför POLIS. Man muckar inte med en revolver. Men en har sett genom åren psykfall som viftat med kniv eller låtsaspistoler. Bang bang orangutang. Det går inte bra den vägen. En får ha en grundläggande respekt för rätt och rätt.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Polis Brottningen

Post by zoegas »

Det hände senast i förrgår. Nån med kniv som blev skjuten i benet. Men han fortsatte att vifta med kniven. Så de avvakta tills han lugnade ner sig.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 57872
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Polis Brottningen

Post by Nissegossen »

Ett skott i ett ben, med amunition som är förbjuden i krig, kan man dö av ett skott i benet. Hålspettsamunition är inte att leka med. Polisen motiverar det med att kulan skall stanna kvar i kroppen och inte gå igenom, för det kan döda en oskyldig som står bakom. Litet ingångshål stort utgångshål med söndertrasad kropp som följd.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36470
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Polis Brottningen

Post by memphis »

Jag blev jagad på en lerig åker av två poliser en gång. Jag hade inga skor på mig, och fötterna sögs fast i leran. De hann ikapp. Det var första gången jag kom i kontakt med psykiatrin.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply