Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min hörselskadade vän sa att han registrerat sin telefon. Han ringde upp mig häromdagen. Skönt, för jag blir orolig när han inte svarar.

En kompis jag träffade år 2006 var på ett thai-ställe. Gott var det, men tycker att kinamat är godare. Maten där vi åt låg i så mycket sås.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Jag älskar min pappa och Loppan vilt och skoningslöst.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Bra det. Aamandara. En kompis kommer hem till mig imorgon. Vi ska dricka folköl o snacka. Trevligt.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Fantasio wrote: 28 Apr 2023, 21:41 Bra det. Aamandara. En kompis kommer hem till mig imorgon. Vi ska dricka folköl o snacka. Trevligt.
Tack Fantasio.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

En kille från min sysselsättning ringde mig härom dagen. Vi bestämde att ses på en kvarterskrog snart, bara han ger mig 24 timmars varsel. Sedan går jag på krogen med min vän som är nollad ekonomiskt. Sedan blir det att gå till stadsdelen Haga, eller rättare sagt ta spårvagnen dit. Ska träffa min gamla arbetskamrat. Jag har fullt upp och jag gillar det.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Jag skulle vilja avsluta några relationer.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Mina relationer har dött en efter en. Orkar inte skaffa nya.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Jo det blir nog så för mig med. De kräver på tok för mycket energi. Jag är som en diplomat, har fått ta den rollen. Och ibland vill jag bara vara mig själv. Och inte behöva vara så satans positiv, lösa andras problem och vara en stödfunktion. Det är skönt, för här på viska är jag ganska mig själv, its such a fucking relief.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag har på senare tid (kanske sju år) lärt känna en kille genom mötesplatsen. Han är trevlig. DAessutom var jag hos min före detta arbetskamrat som jag först träffade andra april 1991. Vi fdrack kaffe och han bjöd på mums-mums och punschrullar. Själv hade jag med mig ett paket Singoallakex, men kompisen tog bara ett kex, så jag åt upp resten.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det finns en rätt nedgången pub nära där jag bor. De har tre storlekar på fatölen för 40, 50 och 60 spänn. Vill gå dit, men kompisen vill att jag betalar allt ur egen ficka. Det blir inget med det, jag har sagt nej.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min kompis jag träffat genom psykiatrin är så ombytlig. Out of the blue frågade han mig om vi skulle äta hemlagat hos honom idag, men jag behöver veta saker så långt i förväg det bara går. Vi kom överens om att skjuta på det en dag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag kände och känner fortfarande ett sting av dåligt samvete. Min före detta arbetskamrat ringde när jag låg i sängen och väntade på att det skulle bli dags att gå till en annan kompis. Han undrade om jag kom förbi honom en stund. Men han bor åt motsatt håll dit jag skulle ta mig och jag hade redan gjort upp planer. Det är synd om min fd arbetskamrat, han lider av ofrivillig ensamhet. Bara för det ska jag nog skippa mötesplatsen imorgon och istället ta spårvagnen hem till honom.
Post Reply