Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min före detta arbetskamrat vill bara sitta hemma och glo på TV. Jag kan inte bli hans kontaktperson om han inget vill göra med mig. Men att se på film tillsammans kanske räknas. Ringde honom förut och vi kom överens om att jag ska ringa honom imorgon bitti. Jag går ändå upp tidigt då jag måste ringa vårdcentralen. Har erbjudit mig att hämta honom och ta med honom på stan. I den bästa av världar följer han med, först till mötesplatsen, sedan till en pub. Men jag vet att han kommer att tacka nej. Vad kan vara för fel på honom?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35948
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Att se på film tillsammans kan nog räknas. Det är ju trevligt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12912
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Det är en hel halvtimme tills vi ska äta. Jag och mitt nätverk. Jag längtar mest efter att få sova. Men rutiner är viktiga.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21093
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Mitt nätverk

Post by MsTibbs »

Fantasio wrote: 28 May 2023, 23:02 Min före detta arbetskamrat vill bara sitta hemma och glo på TV. Jag kan inte bli hans kontaktperson om han inget vill göra med mig. Men att se på film tillsammans kanske räknas. Ringde honom förut och vi kom överens om att jag ska ringa honom imorgon bitti. Jag går ändå upp tidigt då jag måste ringa vårdcentralen. Har erbjudit mig att hämta honom och ta med honom på stan. I den bästa av världar följer han med, först till mötesplatsen, sedan till en pub. Men jag vet att han kommer att tacka nej. Vad kan vara för fel på honom?
Asperger…..
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

MsTibbs wrote: 30 May 2023, 17:08
Fantasio wrote: 28 May 2023, 23:02 Min före detta arbetskamrat vill bara sitta hemma och glo på TV. Jag kan inte bli hans kontaktperson om han inget vill göra med mig. Men att se på film tillsammans kanske räknas. Ringde honom förut och vi kom överens om att jag ska ringa honom imorgon bitti. Jag går ändå upp tidigt då jag måste ringa vårdcentralen. Har erbjudit mig att hämta honom och ta med honom på stan. I den bästa av världar följer han med, först till mötesplatsen, sedan till en pub. Men jag vet att han kommer att tacka nej. Vad kan vara för fel på honom?
Asperger…..
Ja, TV kanske duger, Geta. Ms Tibbs, du kanske har rätt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Kompisen ringde och väckte mig i förmiddags. Han ville att jag skulle köpa en hela sprit åt honom. När jag efter spårvagnsturen var hemmma hos honom var ytterdörren låst. Jag ringde på ringklockan som en galning. Ropade hans namn i brevinkastet. Bultade på dörren. Ringde även upp honom på mobilen och det tog väl en sex sju ringningar innan han svarade och släppte in mig. han är hörselskadad. Han hade fått ett inkassobrev angående elektrisiteten. DAen sjätte måste pengarna vara inbetalda, annars fimpar de hans ström. Jobbigt läge.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21093
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Mitt nätverk

Post by MsTibbs »

Mycket familj nu….
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Eftersom jag är vrålhungrig ringde jag en vän. Jag föreslog att vi skulle gå ut och äta buffé, men han föreslog kött o pommes frites hemma hos honom. Det funkar för mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Kompisen är ombytlig. Vi tog spårvagnen till ett köpcentrum och tog varsin hamburgertallrik. Sedan handlade vi varsitt sexpack och gick till honom och tittade på fotboll. Det var trevligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min hörselskadade vän borde verkligen använda sina hörapparater. Jag skrev på Facebook till hans god man att han har inkassokrav på en obetald räkning. Han skrev sedan tillbaka att han inte fått tag i honom. Dessutom har han av misstag raderat sin god mans telefonnummer. Jag tycker han är slö av sig. Det finns inget ont i honom, men han kan ju in te baragå hemma när man vill hälsa på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag ringde min vän ikväll och undrade om han ville med och ta några öl. Svaret blev nej, men vackert så. Hellre ett nej än ett kanske. Jag bjöd in mig till honom imorgon. Då kan jag köpa en cigg eller två av honom. Han är den vän jag hängt ihop med längst och vill inte mista honom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag var hos min vän ikväll plus en annan kille också. Vi har lärt känna varandra genom psykiatrin. Jag var där ett par timmar, vi satt och snackade. Men den ena killen drack en hela Dooley's eller vad det heter och den andra snaps och starköl. Jag drack tre 2,8:or, det fick räcka. Vi hade trevligt.
Post Reply