Enklast möjliga

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Enklast möjliga

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 21 Feb 2023, 22:29 Sover du bättre med mat i magen än utan, Zoidar?
Med mat i magen. Går inte sova hungrig.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Det blir ett försök att laga mat imorgon igen, efter att ej ha lagat något sedan tidig mars månad. Tänker korv med bröd. Vill smyga igång och inte göra något avancerat på ett tag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Nu har jag diskat min stekpanna så den är redo att fräsa upp fem korvar. Korv med bröd ska jag äta någon gång snart. Enkelt och gott.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Nej, det blev ingen mat lagad under lördagen. Ligga och glo i sovrumstaket är jag bra på, men att inte ens ha ork att koka lite pasta är ju bedrövligt. Jag måste komma iväg till mataffären senast måndag, vill ju ha smör att steka korvarna i. Det blir att fråga sig för till personalen om var bostongurkan står någonstans. Middagen imorgon är redan kirrad, min kompis ska bjuda mig på köttfärssås o spaghetti. Så har han sagt, i alla fall, man vet aldrig med honom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Det blev ingen mat inhandlad idag. Vill inte chansa och steka korvarna i torr panna. Dessutom vill jag ha bostongurka för att bli riktigt mätt. Imorgon måste det ske. Jag har korvbröden i kylskåpet för att undvika mögel.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Jag fick äta korven utan bostongurka. Hittade ingen i affären. Jag är på jakt efter ett enkelt recept på kasslergryta. Nån som har ett recept?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Enklast möjliga

Post by Zoidar »

Längtar efter den spartanska livsstilen.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Enklast möjliga

Post by Richard »

När jag är ute o campar nöjer jag mig med nudlar o tomatsås. Nu blir det extra lyxigt eftersom jag hittade ett camping-set med en kryddburk som jag har fyllt med salt, peppar o jättestark chili (carolina reaper). Där var tre olika "fack" i den. Har inte haft med kryddor tidigare.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Oj, ta det lugnt med "Carolina reaper, Richard. Mycket starkare blir det inte.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Enklast möjliga

Post by Richard »

Fantasio wrote: 02 Jun 2023, 22:00 Oj, ta det lugnt med "Carolina reaper, Richard. Mycket starkare blir det inte.
Jo, jag lyckades alltid ha i för mycket när jag hade i den i chili con carne, så man svettades när man åt den.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Enklast möjliga

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 02 Jun 2023, 22:00 Oj, ta det lugnt med "Carolina reaper, Richard. Mycket starkare blir det inte.
Jag har inte testat den. Var får man tag på den?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Enklast möjliga

Post by Richard »

Zoidar wrote: 03 Jun 2023, 08:36
Fantasio wrote: 02 Jun 2023, 22:00 Oj, ta det lugnt med "Carolina reaper, Richard. Mycket starkare blir det inte.
Jag har inte testat den. Var får man tag på den?
Jag köpte dom här; https://www.kryddlandet.se/kryddor-skaf ... per-chili/ o malde dom själv, men kvarnen läckte lite så det kändes som att stå bredvid en tårgasfackla...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply