Finns kvinnor och män?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Klankedinken »

Har erfarenhet att bli anklagad av feminister.. Ofta kommer dom och poängterar om att en kvinna blivit våldtagen. Då känner jag givetvis att det på något sätt är mitt ansvar.. Tycker jag är en riktig skitstövel.. Såna kvinnor,
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13390
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Finns kvinnor och män?

Post by amandara »

SpaceCorp wrote: 23 Aug 2021, 18:30 Jag är man men genom att jag tar antipsykotika har jag fått
lite "manboobs". Jag tror alla ligger på skalan över man och kvinna någonstans, där man kanske
korsar den på vissa punkter. Men jag orkar inte bry mig, jag är snart 40 inget jag tänker oroa mig
för.
Sådär är jag oxå.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13390
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Finns kvinnor och män?

Post by amandara »

Klankedinken wrote: 23 Aug 2021, 18:18 Jordan Peterson är känd för att ta debatter med väldigt opositionella motståndare och han behåller lugnet medans motståndaren försöker såga han. Problemet för honom är att han aldrig blir förstådd och att debatten inte handlar om vad som är rätt och fel. Det handlar helt enkelt om hur stark han är i sitt ställningstagande.. Han är otroligt påläst och är professor som har flera intresseområden.

Du får söka på han för att se vem det är.. Den intervju han är mest känd ifrån är med Cathy newman.. Hon är riktigt bitsk.

Den kontakt jag har med människor i samhället pekar på att "riktiga" kvinnor tar avstånd från feminismen för som du säger så handlar det inte längre om något positivt, det är mest rabiata kvinnor som vill klandra andra.. I USA ser det ut som social justice warriors och liknande stilar.. Jag tycker uttrycket toxic maskulinity har fått sin motsats..
Aha ok. Får se om jag orkar kolla upp det.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37757
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Geta »

Han hade tablettmissbruk ett tag, så han försvann.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Cosmos »

Geta wrote: 23 Aug 2021, 18:34 Män och kvinnor blir lika på gamla dar. De brukar också ha samma frisyr.
:D
Det är sant. Testosteronnivåerna och tillika östrogenet sjunker med åldern så vi hamnar nästan i balans med varandra. Men på det sexuella planet kan det bli problem...
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59514
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Nissegossen »

Hos äldre män, finns inte så mycket testosteron kvar, så den unge indianen som ville slåss mot den vite mannen, sade om hövdingen som sade att den vite mannen har kommit i sina stora kanoter från bortom haven i många generationer, vi kan inte slåss med dem. Stor hövding, gammal Squaw! (gammal kvinna)
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Schizofreni »

1
När jag själv gått djupare och kontemplerat könsskillnader så har faktiskt mitt kön oförhappandes svullnat och till slut efter lång kontemplation så började jag skaka också spottade mitt kön på mig. Ligger jag illa till nu? (tänkte jag då)

På något sätt passar könsskillnaderna på en nivå som hand i handske även om detta leder till sådana ruskigheter av evolutionärt taskspeleri. Fountain of fontänorgasm ?

Men visst är det bra att belysa skillnaderna mellan könen?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12943
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Finns kvinnor och män?

Post by zoegas »

Ett patriarkalt samhälle är det. De säger det är uppbyggt av män, för män. Att ni tjejer här klagar när ni har det bäst i världen för detta med jämlikhet? Det är bara att beklaga att ni inte tänker längre än kuken dådå?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37594
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Finns kvinnor och män?

Post by memphis »

Har aldrig riktigt förstått varför det förhållandet att andra har det sämre ska göra en nöjdare. Men det fungerar väl så. Det erkänner jag.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37757
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Geta »

Det är väl inga tjejer som har klagat i den här tråden?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18999
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Krokus »

Geta wrote: 23 Aug 2021, 16:24 Ska transkvinnor med manskroppar få tävla mot kvinnor i idrott?
Nu i OS var det en transkvinna i tyngdlyftning. Hon blev dock utslagen.

https://www.svt.se/sport/tyngdlyftning/ ... -ut-direkt
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12943
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Finns kvinnor och män?

Post by zoegas »

Det blev bättre vilkor, rösträtt, eget jobb, eget hushåll med mera. "Hemmafru" har ju skrottats för alla som inte vill det. De är få nu och förr ja fyfan. Ska man behöva förklara detta? Om 1 av 10 företagspampar är män. Då får man fråga sig "Är dettas en biologisk skillnad eller en social konstruktion" Vilket är rättvist och inte? .. Tjejer
Post Reply