Nyhetsbrevet.

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nyhetsbrevet.

Post by zoegas »

Jag har blivit vräkt några gånger.. 8-) Det är inte hela världen. Men jag kan nog inte ordna lägenhet själv. Man är väl svartlistad. Blir jag av med denna får det nog bli tält.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nyhetsbrevet.

Post by zoegas »

Jag har blivit erbjuden gruppboende. Men det är inte för mig.
Klangen

Re: Nyhetsbrevet.

Post by Klangen »

Är det ditt namn på kontraktet så är det din skyldighet att följa reglerna för lägenheten. Jag bor i ett billigt område och då finns det mer tolerans för det.

Problemet är att man i hemmet ska kunna släppa och slappna av men om trycket är för högt utifrån på ett eller annat vis så finns risken att vi förstör det vi har fått.. jag tror att det bygger på att ingen visar tacksamhet för det du gjort för dom och då blir det "självskada". Du blir skamsen helt enkelt och en del skär sig och andra slår sönder saker.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nyhetsbrevet.

Post by zoegas »

Ja, det stämmer nog. Plus orken måste finnas. Jag bodde med sönderslagna rutor och toalett och sånt jag inte anmälde. Yolo.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nyhetsbrevet.

Post by zoegas »

Jag ska dock poängtera att bli vräkt den gången, var det bästa som hänt mig i hela livet. Botten du vet.
Klangen

Re: Nyhetsbrevet.

Post by Klangen »

Ja, jag vet ju att du hamnat i missbruk men inte direkt när det hände... Det är ju ett tydligt symptom på att något inte är rätt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nyhetsbrevet.

Post by memphis »

Aldrig mer en pojkvän som slår sönder halva lägenheten med jämna mellanrum.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Nyhetsbrevet.

Post by amandara »

Klangen wrote: 31 Jul 2023, 18:03 Om man är rädd för att bli utkastad från sitt hem så kan man antingen söka boende via LSS eller försöka utvecklas så att man har mer trygghet för att kunna bo kvar...

Jag har skadat min lägenhet men jag är öppen med det till min vaktmästare..
Det gäller att vara stark för att vara svag. Jag blev utkastad ur min lägenhet, bostadsrättsföreningens styrelse gick till tingsrätten för att tvinga mig att sälja. Jag visste inte mina rättigheter, i det skick jag var i då, hade ingen röst att tala med. Psykiatrin la inte ett strå i kors för mig. Upplyste mig inte om mina rättigheter att få bo kvar. I journalen stod att läsa: "psykosocialt belastad".
Klangen

Re: Nyhetsbrevet.

Post by Klangen »

Nu går du på han med skam memphis.. Det hjälper inte.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Nyhetsbrevet.

Post by amandara »

memphis wrote: 31 Jul 2023, 18:18 Aldrig mer en pojkvän som slår sönder halva lägenheten med jämna mellanrum.
Nej, det förstår jag.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nyhetsbrevet.

Post by memphis »

Klangen wrote: 31 Jul 2023, 18:19 Nu går du på han med skam memphis.. Det hjälper inte.
Säger bara som det är ur mitt perspektiv. Det var ett helvete att leva så.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klangen

Re: Nyhetsbrevet.

Post by Klangen »

amandara wrote: 31 Jul 2023, 18:19
Klangen wrote: 31 Jul 2023, 18:03 Om man är rädd för att bli utkastad från sitt hem så kan man antingen söka boende via LSS eller försöka utvecklas så att man har mer trygghet för att kunna bo kvar...

Jag har skadat min lägenhet men jag är öppen med det till min vaktmästare..
Det gäller att vara stark för att vara svag. Jag blev utkastad ur min lägenhet, bostadsrättsföreningens styrelse gick till tingsrätten för att tvinga mig att sälja. Jag visste inte mina rättigheter, i det skick jag var i då, hade ingen röst att tala med. Psykiatrin la inte ett strå i kors för mig. Upplyste mig inte om mina rättigheter att få bo kvar. I journalen stod att läsa: "psykosocialt belastad".
Det är därför jag tycker du är smart för du försöker jobba med att ställa saker till rätta även om det är fel.. att man är ung och dum är inget konstigt.
Post Reply