Knas redan som barn

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8335
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Knas redan som barn

Post by Richard »

Jag var psykopat i 4-12 års-åldern.

Älskade när andra bråkade, startade gärna bråk för att sen dra sig ur o kolla på det. Att orsaka "olyckor" var en favorit också. Spände upp taggtråd i halshöjd över cykelbanan i förhoppningen att nån skulle cykla in i det. Det blev stormöte om det i skolan, men jag var som en osynlig ninja! Jag slog o sparkade folk, var med o mobbade folk. Kallade grannens adoptivdotter för (jävla n-ordet). Jag blev undersökt som bebis, men det kommer jag naturligtvis inte ihåg. Men man misstänkte att det inte stod 100% rätt med mig.

Men det dröjde ända tills jag var 16 år, innan jag kom i kontakt med psykiatrin.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24058
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Knas redan som barn

Post by Zoidar »

När du säger psykopat Richard, kunde du inte känna medkänsla?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Knas redan som barn

Post by björk »

Det är respekt rickard

:oops: :oops: :oops:

Jag sa någon liknande till Pg
"Han trodde jag skoja att de inte var Sant."


Hen har således mÄÄ sån bakgrund. :P :P :P :P :P' :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :geek:
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37757
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Knas redan som barn

Post by Geta »

Det verkar vara skillnad på hur barn är vid NPF-diagnoser och schizofreni.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8335
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Knas redan som barn

Post by Richard »

Zoidar wrote: 24 May 2021, 16:30 När du säger psykopat Richard, kunde du inte känna medkänsla?
Jo, det måste vara nått sånt!

Man kan inte sätta diagnosen "psykopati" på en 8-åring. Men jag brydde inte mig om någon. Jag var med i "mellangänget" i låg- o mellanstadiet, som då mobbade "töntgänget", men vi blev ju mobbade av "dom tuffaste". I högstadiet gick jag över till "dom tuffaste", o det blev som så att folk hade respekt för en när man var ute o festade o smygdrack. Då mådde jag ju bra.

Men när 16 års-åldern kom, så bara drog jag mig bara tillbaka. Slutade umgås med folk, umgicks nästan bara med nazister, så där försvann en del vänner. Bröt med nazismen när jag blev runt 18 år (då kartlade man en massa "vänsterextremister" o det spreds "dödslistor" (men jag var inte medlem i någon organisation))... Klistrade upp lite klistermärken o sånt.

Började jobba o skötte mig, men sen började jag få problem med att inbilla sig saker. o sånt. Var även djupt deprimerad.

Men med tiden försvann min aggression mot folk (nästan helt borta vid 30 år), o nu är det precis tvärtom (41 år)! Jag vill alla väl, o jag respekterar systemet o jag kan lita på folk. Kan babbla politik på Facebook så att det nästan kokar över, men här håller jag mig neutral, då alla ska känna sig välkomna!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37757
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Knas redan som barn

Post by Geta »

Schizofrena personer har varit tvungna att bli vuxna alldeles för tidigt
i barndomen. Därför var vi så snälla och skötsamma.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8335
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Knas redan som barn

Post by Richard »

Jag skulle klassa mig som en sån där typisk "incel", när jag var 16-18 år, jag hatade alla, o då kom datorn, så jag skrev dumheter på t.ex Aftonbladets chatt o Passagens Forum. Var arg, men vet inte på vem...?

Men, men när jag var 19 år (så var jag med i MUF, istället för nazisterna) hittade jag en tjej i Åkersberga, som jag körde o hälsade på. Tyckte det var kul att köra runt i Sverige då, med nytaget körkort. Så jag fick sova hos henne. Sen började jag träffa tjejer via psykiatriska avdelningen, o när jag var 25 år sattes aspergerdiagnosen.

Nu skulle jag troligen placerats i särklass eller OBS-klass.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Knas redan som barn

Post by björk »

DU skall ha Respekt Richard :P
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8335
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Knas redan som barn

Post by Richard »

björk wrote: 24 May 2021, 17:21 DU skall ha Respekt Richard :P
Tack, du med så klart!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Knas redan som barn

Post by Cosmos »

Jag var en dubbelnatur. Extremt välkammad och "snäll" hemma med familjen, men ute med kompisar och i skolan var jag en värsting. Men sedan tog mitt välanpassade jag över, jag var en ensam, grubblande och olycklig tonåring, slagen och utsatt för min pappas incestutiösa påhitt. Så vid 14 år drabbades jag av min första psykos. Som tur var hade jag musiken och den räddade min själ från att helt gå i bitar. Så visst var jag knas.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18998
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Knas redan som barn

Post by Krokus »

Cosmos,

Jag har hittat en utbildning till dig! Tror även att Richard kan vara intresserad! :lol:

Image
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37757
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Knas redan som barn

Post by Geta »

Förstår inte varför?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply