Knas redan som barn

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8421
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Knas redan som barn

Post by Richard »

Absolut!

En masterexamen i genusvetenskap borde vara obligatoriskt! Fast vi är på god väg att alla bli genusvetare! För när skattepengarna ska gå till bl.a att på ett säkert sätt ta hand om avfallet från kärnkraftverken. Vad tror ni man satsar pengarna på? Strålskydd? Bergrum? Kopparkapslar?

Nej, pengarna går till genusvetenskap; https://studylibsv.com/doc/157987/k%C3% ... riskupplev

Är det bara jag som tycker det är larvigt att hålla på med nonsens ang. genus, könskonstruktioner o liknande pseudovetenskap när det gäller Svensk Kärnbränslehantering AB?

Ber om ursäkt för politiken, kunde inte låta bli att kommentera Krokus bild...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19192
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Knas redan som barn

Post by Krokus »

Geta,

Ja... Vet inte. Två fd kompisar har gått kurser i genusvetenskap. Båda är numera transpersoner.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Knas redan som barn

Post by Cosmos »

Krokus:

Du skojar! Finns väl inget mer flummigt än genusvetenskap! En massa brudar i luffarkläder och palestinasjalar som tror världen och framtiden är deras. Rödast av dem alla är väl Gudrun Schyman som kissar i biosalonger och eldar upp 100.000 kr på Almedalsveckan.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8421
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Knas redan som barn

Post by Richard »

Krokus wrote: 24 May 2021, 18:45 Geta,

Ja... Vet inte. Två fd kompisar har gått kurser i genusvetenskap. Båda är numera transpersoner.
Man ska förstås respektera en persons sexuella läggning (pedofili får dock aldrig accepteras).

Jag känner en "tjej" som var med i många svenska porrfilmer o blev rätt känd för det. Men numera är "hon" runt 35 år och heter Tony. Nu när man pratar med honom, så skulle man aldrig kunna tänka sig att det varit en kvinna. Vet dock inte om han har opererat sig mer än brösten. En annan vän blev Vicky, istället för Viktor.

Sen har jag hur många bi- o homosexuella så jag har inte koll på vem som är vad.
Tips, om du är kille! Bli vän med två bisexuella tjejer är, så får du dig en upplevelse! :shock:

Självklart funkar det tvärtom också!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Knas redan som barn

Post by Geta »

Jag tycker att det är likt bodybuilding. Vad är det för nytta med genusvetenskap.
Jag tror att meningen är att skapa förvirring. Vad är det för nytta med transpersoner?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19192
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Knas redan som barn

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 24 May 2021, 18:51 Krokus:

Du skojar! Finns väl inget mer flummigt än genusvetenskap! En massa brudar i luffarkläder och palestinasjalar som tror världen och framtiden är deras. Rödast av dem alla är väl Gudrun Schyman som kissar i biosalonger och eldar upp 100.000 kr på Almedalsveckan.
Japp, det var ett skämt från min sida!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8421
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Knas redan som barn

Post by Richard »

Tror fler vågar "komma ut" idag. Förr var det inlåsning som gällde. Jag vet en som slängde sig framför tåget runt -00 o lämnade en lapp; "Jag är en kvinna instängd i en manskropp". Jag kan ju inte uttala mig om hur det känns, då jag nog är helt säker på min sak.

Men det här med genusvetenskap är bara trams!

Förr användes ju ord som "bög" och "flata" som fula skällsord, men nu kallar dom sig det själva.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Knas redan som barn

Post by Geta »

Det har funnits en transperson här i stan. Han ville provocera. Sedan han bytte
kön till kvinna fick han gifta sig med sin tjej i kyrkan. Han stötte inte på något
motstånd. Då var det inte kul längre. Han flyttade långt härifrån.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Knas redan som barn

Post by Cosmos »

Jag är tveksam till att det har blivit lättare att komma ut med tanke på spektaklet Pride vars tåg är en enda freakshow med påhejande folkmassor som ser det som rena cirkusen. Allt har blivit sexualiserat och borta är insikten om att homo-/bi och transpersoner lever helt vanliga liv med vanliga jobb och vanliga relationer.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18125
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Knas redan som barn

Post by Fantasio »

I min stad gick ett så kallat pridetåg förbi när jag och några till satt på en uteservering. Tåget leddes av en mc-polis med bögflaggan fäst vid kåpglaset.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8421
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Knas redan som barn

Post by Richard »

Geta wrote: 24 May 2021, 19:06 Det har funnits en transperson här i stan. Han ville provocera. Sedan han bytte
kön till kvinna fick han gifta sig med sin tjej i kyrkan. Han stötte inte på något
motstånd. Då var det inte kul längre. Han flyttade långt härifrån.
Fast det är en viktig skillnad på Transvestit och Transsexuell.

En transvestit är säker på att att han är t.ex en man, men tycker om att klä sig i kvinnokläder. Oftast uppträder de på s.k dragshow, o kan säkert vara provocerande. Men de tycker om det när dom är ensamma också. Däremot kan om han tänder på killar eller tjejer har inget med hans transvestitism.

En transsexuell däremot, vill allra helst i värden få bli det motsatta könet. Det spelar ingen roll hur han klär sig, men oftast uppträder männen lite feminint o tvärtom. I sådana fall krävs det operation och hormonbehandling, som ju numera är möjlig.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Knas redan som barn

Post by Geta »

600 präster har skrivit en lista att de hejar på transpersoner.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply