Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24560
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur mår du?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 17 Sep 2023, 11:52 Något särskilt som har hänt?
Nej, bara grubblar på olika frågor.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19215
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hur mår du?

Post by Krokus »

Ok! Igenkänning! 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4315
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Hur mår du?

Post by yrväder »

Har lite hjärtklappning efter att jag kom hem. Fick det efter promenad innan i eftm. med hund också lite obehagligt är det alltid. Lägger sig dock om en liten stund till och försvinner. Har nog med medicinen jag tar brukar bero det inget jag brukar ha i daglega.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13510
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur mår du?

Post by amandara »

Jag känner. Det kan du tänka på Jocke. Vad känner du? Vad tänker du på? Uppenbarligen kan du kommunicera och uttrycka dig i skrift. Gott så. Eller? Vad söker du - egentligen? Jag tror att vi alla känner. Vi cirkulerar som soloplaneter i universum. En finner aldrig den som förstår oss hundra procent. Du kommunicerar väl.
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13238
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Hur mår du?

Post by Jocke »

amandara wrote: 17 Sep 2023, 17:08 Jag känner. Det kan du tänka på Jocke. Vad känner du? Vad tänker du på? Uppenbarligen kan du kommunicera och uttrycka dig i skrift. Gott så. Eller? Vad söker du - egentligen? Jag tror att vi alla känner. Vi cirkulerar som soloplaneter i universum. En finner aldrig den som förstår oss hundra procent. Du kommunicerar väl.
Jag känner en sorts uppgivenhet att inte kunna kommunicera på ett normalt sätt I.R.L det hindrar mig att utvecklas på ett moget sätt. Läste i D.N om en kille med grav cerebral pares (CP). Han jobbar ute på öppna arbetsmarknaden, han kan inte lyfta armarna och inte prata. Kommunicerar med ögonen på en dataskärm ungefär på samma sätt som Steve Hawkins gjorde. Han har en förstående arbetsgivare, och han har fått en självförtroende och verkar riktigt ansvarskännande och mogen.

För oss hörselskadade och döva så har vi bara C.I att tillgå för att utvecklas inom den normala sfären. Är väl rätt duktig på att skriva, har gjort så sedan 2001, jag beundrar de som uppmuntrade mig att skaffa dator, men datorn kan inte hjälpa mig in real life. Men kanske med hjälp av AI kanske? Vi får vänta och se. Jag söker äkta kommunikation.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13510
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur mår du?

Post by amandara »

Jocke wrote: 17 Sep 2023, 17:24
amandara wrote: 17 Sep 2023, 17:08 Jag känner. Det kan du tänka på Jocke. Vad känner du? Vad tänker du på? Uppenbarligen kan du kommunicera och uttrycka dig i skrift. Gott så. Eller? Vad söker du - egentligen? Jag tror att vi alla känner. Vi cirkulerar som soloplaneter i universum. En finner aldrig den som förstår oss hundra procent. Du kommunicerar väl.
Jag känner en sorts uppgivenhet att inte kunna kommunicera på ett normalt sätt I.R.L det hindrar mig att utvecklas på ett moget sätt. Läste i D.N om en kille med grav cerebral pares (CP). Han jobbar ute på öppna arbetsmarknaden, han kan inte lyfta armarna och inte prata. Kommunicerar med ögonen på en dataskärm ungefär på samma sätt som Steve Hawkins gjorde. Han har en förstående arbetsgivare, och han har fått en självförtroende och verkar riktigt ansvarskännande och mogen.

För oss hörselskadade och döva så har vi bara C.I att tillgå för att utvecklas inom den normala sfären. Är väl rätt duktig på att skriva, har gjort så sedan 2001, jag beundrar de som uppmuntrade mig att skaffa dator, men datorn kan inte hjälpa mig in real life. Men kanske med hjälp av AI kanske? Vi får vänta och se. Jag söker äkta kommunikation.
Du är väldigt duktig på att skriva! Och det är oxå ett forum! Jag pratade inte på flera år, fast jag kan prata. Men min hjärna hade inte energi för att jag skulle tänka ut vad jag skulle säga. I många långa år hade min hjärna fullt upp med all input den behövde ta emot. Nu sen jag fick "fri tid" iochmed sjukpensionering - har jag energi över för att prata. Men jag upplever ändå pratverkligheten som minerad.
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13238
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Hur mår du?

Post by Jocke »

Image
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60654
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Hur mår du?

Post by Nissegossen »

Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5459
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Hur mår du?

Post by Koi »

Mörker.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38327
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur mår du?

Post by Geta »

Jocke,

Du ska inte tro att jag har lätt för att kommunicera med folk. Trots att jag hör vad de säger.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13238
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Hur mår du?

Post by Jocke »

Nä, det har jag inte påstått! Du har ju sagt flera gånger att du har haft många dispyter med olika människor. Men du har liksom civil rights inom dig. Du vågar stå på dig! Och du slår ifrån ordentligt när folk smädar dig! Finns flera exempel från gamla viska om det! Men varför tror du att jag har påstått att du skulle vara lättillgänglig?
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Hur mår du?

Post by mopa »

jag mår bra. Tittar in här lite snabbt.
Post Reply