Allt inom skönhet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Allt inom skönhet

Post by zoegas »

Det står risigt hår i fass 🤪🤪
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Allt inom skönhet

Post by Luusje »

Intressant! På vilken medicin? Ser der inte det med clozapin.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Allt inom skönhet

Post by memphis »

Jag brukade ha torrt och sprött hår. Men sedan jag slutat färga håret har håret blivit normalt. Så det är mitt tips om du färgar håret, att det påverkar hårkvalitén, särskilt om man följer anvisningarna. Anvisningarna brukar säga att även om man bara vill färga utväxten så ska man smeta in färgen i hela håret de sista 10 minuterna. Men det är inte bra. Har man tidigare färgat håret och nu har utväxt, så ska man bara färga utväxten. Annars blir resten av håret färgat för många gånger.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Allt inom skönhet

Post by Krokus »

Håravfall står med i listan på biverkningar hos Abilify. :roll:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Allt inom skönhet

Post by Geta »

Jag fick torrt och risigt hår av sulfatfritt schampo.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Allt inom skönhet

Post by memphis »

Tror att du hade otur när du testade sulfatfritt schampo Geta. Du fick nog ett schampo som inte tvättade ditt hår ordentligt. Jag har testat flera sulfatfria schampon och de flesta har varit bra. Bara ett har varit dåligt och det hette Tints of Nature.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Allt inom skönhet

Post by memphis »

Bland sulfatfria schampon gillar jag OGX. De gör flera olika serier, alla sulfatfria. Kostar ca 125kr flaskan, så är lite halvdyrt. Jag gillar dyrare schampon pga parfymen i dem luktar mycket godare. Då kan man spara in på vanlig parfym när håret luktar gott.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Allt inom skönhet

Post by Nissegossen »

Shenet we donot sell we tell recept från Faraonernas tid till idag https://www.google.se/search?q=shenet&h ... CAY&uact=5

Risigt hår, skriv och be henne om råd
http://www.shenet.se/recept/harinpackningolja.html
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Allt inom skönhet

Post by Cosmos »

125 kr flaskan!!! Nej, vet du vad! Finns inte att jag skulle betala så mycket för något man får för 25 kr. Jag kör bara med shampoo, inget skitbalasam, och då olika varje gång eftersom jag har hört att håret vänjer sig vid bara ett shampoo hela tiden och inte håller sig rent så länge. Bäst hittills har emellertid Garnier varit då håret varit rent i tre-fyra dagar innan jag tvättat det. Just nu har jag Barnängens, det är inte så bra, blir skitigt efter två dagar.

Jag kör även med billig duschcreme. Betalar aldrig mer än 25 kr för det. Just nu Family Fresh som räcker i evigheter. Ja, vad då? Mer än ren kan man inte bli!
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Allt inom skönhet

Post by memphis »

Men dyrschampo är drygare. Det är mer vatten i de billiga schampon så man måste använda mer schampo.Men jag håller med om att det är en onödig lyx!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Allt inom skönhet

Post by Geta »

Jag köper schampo på ICA, när det är nedsatt pris. Ofta 15 kr flaskan.

När jag använde dyrt sulfatfritt schampo har jag aldrig varken förr
eller senare haft risigare hår.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Allt inom skönhet

Post by Cosmos »

Jag har väldigt bra hår. Inte risigt, inte fett, inte för torrt. Det är glansigt och snyggt, Sedan lämnar ju frisyren en del att önska. Klipper alltid mig själv och senast jag gjorde det var jag full. Så resultatet blev ju inte så där jättelyckat! Men med lite hårgelé så fixar det sig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply