Schizoid

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8299
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Schizoid

Post by Richard »

På torsdag ska jag berätta inför skolklasser om min historia, om hur jag mått, om ECT-behandling o mina diagnoser. På samma gymnasieskola som allt började på o som jag plågades igenom. Det är helt ok att ha ett papper med lite stödord på.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Schizoid

Post by Nobel »

Richard wrote: 11 Nov 2023, 19:03 På torsdag ska jag berätta inför skolklasser om min historia, om hur jag mått, om ECT-behandling o mina diagnoser. På samma gymnasieskola som allt började på o som jag plågades igenom. Det är helt ok att ha ett papper med lite stödord på.
Lycka till, Richard! Det kommer säkert gå bra.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8299
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Schizoid

Post by Richard »

Nobel wrote: 11 Nov 2023, 19:10
Richard wrote: 11 Nov 2023, 19:03 På torsdag ska jag berätta inför skolklasser om min historia, om hur jag mått, om ECT-behandling o mina diagnoser. På samma gymnasieskola som allt började på o som jag plågades igenom. Det är helt ok att ha ett papper med lite stödord på.
Lycka till, Richard! Det kommer säkert gå bra.
Tack! Jag har gjort det förr, dock inte på den skolan jag själv gick i.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Schizoid

Post by Koi »

Richard wrote: 11 Nov 2023, 19:03 På torsdag ska jag berätta inför skolklasser om min historia, om hur jag mått, om ECT-behandling o mina diagnoser. På samma gymnasieskola som allt började på o som jag plågades igenom. Det är helt ok att ha ett papper med lite stödord på.
Är det pirrigt att gå tillbaka till samma skola?

Stödord är bra. Jag använde mindmap när jag föreläste om ADHD på skolorna via en förening.mest för att mina tankar spretade och jag kopplade ihop bubblorna med varandra.

Tyvärr finns bilderna på min trasiga Nokia N96.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8299
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Schizoid

Post by Richard »

Koi wrote: 11 Nov 2023, 20:36
Richard wrote: 11 Nov 2023, 19:03 På torsdag ska jag berätta inför skolklasser om min historia, om hur jag mått, om ECT-behandling o mina diagnoser. På samma gymnasieskola som allt började på o som jag plågades igenom. Det är helt ok att ha ett papper med lite stödord på.
Är det pirrigt att gå tillbaka till samma skola?

Stödord är bra. Jag använde mindmap när jag föreläste om ADHD på skolorna via en förening.mest för att mina tankar spretade och jag kopplade ihop bubblorna med varandra.

Tyvärr finns bilderna på min trasiga Nokia N96.
Nej, det känns inte pirrigt, den är ombyggd på en del ställen (bl.a. huvudentrén) o jag tror knappt nån lärare jag hade är kvar, än mindre klasskamrater. Jag genar ofta över skolgården där o det väcker inget obehag. Det var inte heller direkt skolan som utlöste det, men allt hände då, jag kände mig så dålig varje i bl.a. skolan, som var min huvudsakliga sysselsättning då.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply