Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

En pizza kan kosta 130 kronor och en sådan blir jag riktigt mätt på. På donken tror jag en burgare jag tog kostade 73 kronor och jag tarvar två för att bli mätt. Då är man hux flux uppe i 146 spänn för en måltid. Och så kanske strips till dem, ytterligare 23 kronor, eller vad den minsta portionen kostar.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Pizzerian jag besöker i samband med att jag går till en vän säljer kebabrulle för 90 kronor och kebabtallrik med pommes för 105 kronor. Mer än tio spänn billigare på pizzerian närmast där jag bor.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5459
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Tråden om snabbmat

Post by Koi »

Finns en pizzeria nära sjukhuset som tar 100 spänn för världens minsta pizza.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38288
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om snabbmat

Post by Geta »

Idag rev jag en potatis och en lök och blandade med uppvispat ägg och salt. Stekte som plättar och åt med lingonsylt. Det tog inte lång tid.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Matlådan jag köpte räckte inte riktigt till. Jag skulle, om än med visst besvär, få i mig en flottig pizza. Men vill inte lägga över en hundring på en sådan, så det blir ingen. Jag äter så kallat rostbröd som de är utan pålägg.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag tror jag blir mättare på en pizza än på två hyfsat stora hamburgare. Dessutom kostar en pizza lite mindre än två stycken hamburgare.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag grunnar på att köpa något på pizzerian nära där jag bor imorgon. Det blir att vara med på grillning imorgon och äta något under lördagen måste jag ju. Köper antingen en kebabrulle eller en kebab med bröd, som en klämma. Skulle ingen grillning bli av får jag gå hem med maten och äta den kall i hemmet. Det funkar det med.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag köpte aldrig med mig något att äta på grillningen. Hade ju ätit mat som min syster var förbi med. Inte har det blivit någon pizza eller kebab efter det heller. Minns inte sist jag åt pizza där på Napoli, men nog är det en månad sedan.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag har inte ätit snabbmat sedan jag sist postade i denna tråd. Men någon gång snart funderar jag på att handla på Spicy hot. Snabbmat, ty den går fort att få. Beställer då ett mål plus en portion vårrullar, det blir bara två små tingestar. Kanske jag beställer nudlar tillsammans med riset, då lär jag bli riktigt mätt.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Hade jag inte varit försiktig med pengarna hade det säkert kunnat bli en pizza idag. Jag bor ju nära stadens bästa sylta. Avstod, jag mikrade lite pyttipanna istället.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Imorgon kanske jag handlar på Spicy hot. Det är en bit att gå, men maten hinner inte kallna, inte så mycket i alla fall. Köper till en portion (två) vårrullar. Men vanlig ordning är det mycket snack och liten verkstad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Vad priserna har gått upp på Pizzeria Napoli, den närmast mig. En kebabrulle kostar 140 kronor. Priset har fördubblats på bara några år. De pizzor som inte är de allra enklaste kostar hela 145 kronor. Panpizza kostar 155 spänn. Stråtröveri!
Post Reply