Någon mer som längtar tillbaka?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38265
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by Geta »

Fantasio brukar längta tillbaka till Folkhemmet. Jag märkte inte av Folkhemmet medan det pågick. Sverigedemokraterna vill också tillbaka dit.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38240
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by memphis »

Tror inte att det går att skruva tiden tillbaka till nån storhetstid. Inget kan stoppa utvecklingen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13314
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by zoegas »

Jag vill bli av med dissociation och få känslor igen. Men livet i sig och hoppa på ekorrhjulet? No fucking way,

Image
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60608
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by Nissegossen »

Hoppa tillbaka in igen
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24533
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by Zoidar »

Min granne som var 80 år sa: "Bättre förr? Tja, då träffades man några stycken på fredagar och tog en 75a. Det var nöjet på den tiden."
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by Swesanne »

Ja, längtar till när jag var smal och fräsch, annars inget
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by Nobel »

Nah, varför blicka bakåt när man kan blicka framåt? Det som har varit går inte att ändra på ändå, det som komma skall går däremot att påverka. Or so we think, disregarding the possibility that we are living in a predetermined universe.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38240
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by memphis »

Jag tror att ödet är förutbestämt. Det skulle vara en bra förklaring.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38265
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by Geta »

memphis wrote: 21 Dec 2023, 18:55 Jag tror att ödet är förutbestämt. Det skulle vara en bra förklaring.
Det tror jag också. Man är förutbestämd av sin familj och släkt flera generationer tillbaka.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19192
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by Krokus »

Nä, längtar inte tillbaka. Å andra sidan var jag ung när jag blev sjuk. Tveksamt om någon längtar tillbaka till tonåren, då det är en jobbig tid för de flesta.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60608
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by Nissegossen »

Geta wrote: 21 Dec 2023, 19:01
memphis wrote: 21 Dec 2023, 18:55 Jag tror att ödet är förutbestämt. Det skulle vara en bra förklaring.
Det tror jag också. Man är förutbestämd av sin familj och släkt flera generationer tillbaka.
Ens egna livsval avgör livet hela livet, men sjukdom drabbar oss och ändrar på förutsättningarna, men livsvalen man gör avgör hur livet blir. Vi är skapta med fri vilja, vilken då inte kan vara förutbestämd
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38265
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Någon mer som längtar tillbaka?

Post by Geta »

Jag tror inte att vi har fri vilja.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply