Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Nej, hyreshöjning sker centralt och ligger utanför detta. Detta är en renovering som orsakats av att föregående hyresgäst aldrig velat ha nåt fixat. Underhållet är styrt av hyresgästen, förklarade han.

Eftersom ingen renovering skett sen 2003, är det dags för allting. Utom badrummet då, som ligger utanför hyresgästens kontroll.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Krokus »

Memphis,

Är det långt till närmaste tvättstuga? Tycker du att det är jobbigt med tvättstuga?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Krokus wrote: 25 Jan 2024, 09:23 Memphis,

Är det långt till närmaste tvättstuga? Tycker du att det är jobbigt med tvättstuga?
Nej det är väldigt nära till tvättstugan. Dörren mitt emot är dörren till tvättstugan. Men jag gillar att ha egen tvättmaskin. Tycker att det är lite jobbigt med tvättstugor.

Fast badrummet är nog det som får mig att tacka nej till erbjudandet. Vet inte...
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Krokus »

Det känns fräschare med egen tvättmaskin än tvättstuga. Tycker jag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Det tycker jag med. Helt klart fräschare!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12656
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by zoegas »

Är där plats till dubbelsäng?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58267
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

:lol:
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by mrsearlgray »

har beställt indisk mat som kommer om en stund, får se hur blodsockret reagerar på det. är lite nervös.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13200
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

memphis wrote: 25 Jan 2024, 08:54 Nej, hyreshöjning sker centralt och ligger utanför detta. Detta är en renovering som orsakats av att föregående hyresgäst aldrig velat ha nåt fixat. Underhållet är styrt av hyresgästen, förklarade han.

Eftersom ingen renovering skett sen 2003, är det dags för allting. Utom badrummet då, som ligger utanför hyresgästens kontroll.
Ligger det bra till geografiskt? Affärer/buss/skog slash strövområden? Rent praktiskt asså - ligger lägenheten där du skulle vilja ha den?
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nobel »

Fick reda på av en barndomsvän att han skulle ta en kurs i webbutveckling, vilket överlappar med att jag studerat webbutveckling på min fritid under några månader nu. Sagt och gjort hade vi vår första studiesession idag. Känns meningsfullt att göra något tillsammans med honom. Jag har kommit lite längre än honom, men lär mig massor av att förklara det jag lärt mig. Det tvingar mig att tänka till ordentligt och att reda bland begrepp och termer. Mycket lärorikt.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Fantasio »

Det låter spännande och utmanande, Nobel.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

amandara wrote: 25 Jan 2024, 15:14
memphis wrote: 25 Jan 2024, 08:54 Nej, hyreshöjning sker centralt och ligger utanför detta. Detta är en renovering som orsakats av att föregående hyresgäst aldrig velat ha nåt fixat. Underhållet är styrt av hyresgästen, förklarade han.

Eftersom ingen renovering skett sen 2003, är det dags för allting. Utom badrummet då, som ligger utanför hyresgästens kontroll.
Ligger det bra till geografiskt? Affärer/buss/skog slash strövområden? Rent praktiskt asså - ligger lägenheten där du skulle vilja ha den?
Ja den ligger bra till. Hyfsat bra i alla fall. Men jag har tackat nej. Kan inte leva med ett sånt vidrigt badrum.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply