Vänligen förklara??

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6752
Joined: 12 May 2021, 04:26

Vänligen förklara??

Post by Hercules723 »

Varför är alla så vänliga på Viska. Så är det inte på andra forum. Här är det även högt i tak och folk är inte lättkränkta.
Vaknade och läste att en medlem på ett annat forum blev vida kränkt av ett inlägg som jag gjorde igår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37754
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vänligen förklara??

Post by Geta »

På gamla Viska på slutet var inte alla så snälla. Det var delvis därför som Admin1
stängde ner sajten. Det har väl ännu inte lockats hit några bråkstakar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6752
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vänligen förklara??

Post by Hercules723 »

Jo, sant det. Jag tycker att vi är ett härligt gäng nu. :)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59512
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vänligen förklara??

Post by Nissegossen »

Viska andan har kommit tillbaka här på viska 3.1 som det tidigare var på viska.se bra det, låt oss hålla det här på viska 3.1. Vi känner sympati för andra med psykossjukdom ty vi vet att ett förfluget ord kan vara dödligt för den som får kritiken. Vi vet hur jävligt man kan må och är därför vänliga. Jag bla har lång erfarenhet av sjukdomen och vet att bemöta andra med vänlighet. Hårda ord hör inte hemma här.

Många säger till mig, du är så snäll. Villfarelse, de som verkligen känner mig, säger, du är inte snäll. De känner mig och jag vet hur jag skall tackla dem, när de själva inte är snälla, jag kan ge rejält med mothugg, och säga det de behöver höra.

Må tillägga, att de inte har psykossjukdom
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37754
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vänligen förklara??

Post by Geta »

De som bråkade hade allt annat än schizofrenidiagnos. De var portade från
andra forum på grund av bråk. Därför sökte de sig till Viska.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18991
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vänligen förklara??

Post by Krokus »

Nissegossen wrote: 27 May 2021, 09:38 Många säger till mig, du är så snäll. Villfarelse, de som verkligen känner mig, säger, du är inte snäll. De känner mig och jag vet hur jag skall tackla dem, när de själva inte är snälla, jag kan ge rejält med mothugg, och säga det de behöver höra.
Jag tycker inte att ordet "snäll" enbart är positivt laddat. En snäll person är ofta även mesig och naiv. Orden "trevlig" eller "schysst" låter bättre.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37754
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vänligen förklara??

Post by Geta »

Jag har blivit beskylld för att vara snäll med negativ betydelse.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Vänligen förklara??

Post by Schizofreni »

Hercules723 wrote: 27 May 2021, 03:39 Varför är alla så vänliga på Viska. Så är det inte på andra forum. Här är det även högt i tak och folk är inte lättkränkta.
Vaknade och läste att en medlem på ett annat forum blev vida kränkt av ett inlägg som jag gjorde igår.
Forumet är litet & medlemmarna få.
Så än sålänge är de flesta tacksamma att forumet finns, ser fördelarna och upplever inte några nackdelar.
Kanske kan det betyda något?

De flesta har fortfarande väldigt nära till alternativen, dvs inget forum alls.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59512
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vänligen förklara??

Post by Nissegossen »

Krokus wrote: 27 May 2021, 11:33
Nissegossen wrote: 27 May 2021, 09:38 Många säger till mig, du är så snäll. Villfarelse, de som verkligen känner mig, säger, du är inte snäll. De känner mig och jag vet hur jag skall tackla dem, när de själva inte är snälla, jag kan ge rejält med mothugg, och säga det de behöver höra.
Jag tycker inte att ordet "snäll" enbart är positivt laddat. En snäll person är ofta även mesig och naiv. Orden "trevlig" eller "schysst" låter bättre.
Håller med dig, jag är långt ifrån mesig, vilket de som säger du är inte snäll, det märks, det är det de fått uppleva. Jag är snäll på ett schyst sätt. Men ställer motkrav.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12974
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vänligen förklara??

Post by Jocke »

Att vara snäll även om man läxar tillbaka nyfikna eller dryga personer, är fullt möjligt! Det är inte ett dugg mesigt att vara snäll, där håller jag inte med! Att vara elak däremot, är när man sänder ut skadliga budskap till andra som typ skvaller i syfte att framkalla suicide eller ngt i den stilen. Jag kan säga saker som kan låta underliga, men det kommer ofta från ingenstans.

Jag har ju varit med på den ursprungliga viska sedan april 2006, och har märkt en stor skillnad genom åren då de riktigt vänliga personerna har blivit utschasade från viska och det ganska brutalt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37754
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vänligen förklara??

Post by Geta »

Det finns bara värstingar kvar på Viska?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13390
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vänligen förklara??

Post by amandara »

Förr var jag väldigt snäll - och så snäll att jag var mesig. Vågade aldrig säga ifrån utan hade förståelse för allt och alla. Även när mina gränser blev kränkta. Jag tycker dock att snäll är ett bra ord. Har man varit med om elaka personer förstår man vidden av hur bra det är att vara snäll. Sedan jag blev mobbad av andra vuxna och utkastad från mitt hem har jag blivit tuffare.
Post Reply