Vad köpte du idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37754
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad köpte du idag?

Post by Geta »

Ja, gratängen var god.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad köpte du idag?

Post by Fantasio »

Påskmust, korbröd, korv, hamburgerdressing och sex starköl.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24045
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad köpte du idag?

Post by Zoidar »

Covidtest x5
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad köpte du idag?

Post by Cosmos »

Nissegossen wrote: 04 Mar 2024, 02:34
Geta wrote: 03 Mar 2024, 19:20 Nissegossen har ingen koll på sin ekonomi. Ibland tror han att han är utfattig. Det är vanligt vid psykisk ohälsa.
Ser numera aldrig de pengar jag får på mitt konto sammanlagt månad för månad det gör att jag inte har koll på mina konton, det enda konto jag har koll på är bankomatkontot där god man sätter i 1200 kr/vecka övrigt ser jag inte, inte när hyran skall betalas eller övriga räkningar, har alltså ingen övergripande koll på mina konton. När jag skötte betalningarna själv visste jag vad jag skulle betala per månad och drog i från de pengarna från kontot och hade det i minnet att jag aldrig tog ut mer än överskjutande beloppet på kontot och jag visste exakt vad som fanns på kontot, just nu känns det rätt att jag själv sökte ett gode manskap, han får mig att känna mig ekonomiskt trygg. När jag själv hade hand om min ekonomi behövde jag aldrig gå in på banken och kolla pengarna på kontot varje månad, alla räkning gick med antingen autogiro eller automatisk faktura, så jag behövde endast se till att jag alltid hade summan av räkningarna på kontot
Om du hade sådan kontroll på pengarna är det ju konstigt att du ville ha en god man. Oftast är det ju när man sitter i en knivig sits man behöver god man.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 22459
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad köpte du idag?

Post by MsTibbs »

Påskmust
In a world where you can be anything, be kind.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59511
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad köpte du idag?

Post by Nissegossen »

Troligtvis inget
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 22459
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad köpte du idag?

Post by MsTibbs »

Inget
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10778
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad köpte du idag?

Post by mrsearlgray »

massvis med mat, 847kr.......
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13390
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad köpte du idag?

Post by amandara »

Yalla vad kul! Det roligaste jag vet är att köpa mat, och förnödenheter.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10778
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad köpte du idag?

Post by mrsearlgray »

haha ja det är kul på sitt vis, speciellt nu när jag ska prova lite nya recept :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13390
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad köpte du idag?

Post by amandara »

Ja. Det där med nya recept- det finns motstånd (allt man ska planera att köpa och sen att genomföra), men kan bli så bra😃
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37754
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad köpte du idag?

Post by Geta »

Att skriva lista sedan jag fått ICA-bladet och bege mig till affären och köpa mat är en av veckans höjdpunkter. Att planera veckans meny likaså.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply