Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37480
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Förr lärde sig invandrare svenska utan SFI.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10724
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 16 Mar 2024, 08:32 Helt absurt! :?
Vill inte politikerna att invandrare ska lära sig svenska? Svårt att bli integrerad (och hitta jobb) om man inte kan språket.
ja, hon är högt utbildad som ingenjör tror jag (eller om det var arkitekt) men jobbar nu som städare bara för att kunna jobba och sen lära sig svenska... :?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37480
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Det har nog klassats som rasism att begära att invandrare ska lära sig svenska. Partier som har föreslagit det har blivit nedröstade.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12833
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

En engelsman jag träffade i Uppsala, gick med mig en kurs i AMU, han pratade bara engelska och förväntade att vi andra skulle prata detsamma. Men många drev med honom, men det var ingen typisk mobbingoffer, mycket trevlig. Då fanns nog inte sfi. Träffade en annan engelsman här i stan på ett gym, han sade rakt ut att han inte ville lära sig svenska. Vet inte hur han försörjde sig här.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37480
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

De som installerade ledningarna till mitt digitala tv-uttag, talade varken svenska eller engelska. När de borrade i väggarna gick propparna. Min granne var inte hemma och fick maten i kyl och frys förstörd.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18864
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Krokus »

Geta wrote: 16 Mar 2024, 11:40 Det har nog klassats som rasism att begära att invandrare ska lära sig svenska. Partier som har föreslagit det har blivit nedröstade.
Varför är det så? Var ligger rasismen i att lära sig ett nytt språk? 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37480
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Mona Sahlin ansåg att vi svenskar ska anpassa oss till invandrarna. Vi som bara har töntig kultur som midsommar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
KatastrofLasse
Blymedlem
Posts: 16
Joined: 11 Mar 2024, 07:46

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by KatastrofLasse »

Geta wrote: 16 Mar 2024, 15:07 Mona Sahlin ansåg att vi svenskar ska anpassa oss till invandrarna. Vi som bara har töntig kultur som midsommar.
Det är nog ett synsätt som fortfarande är ganska väl etablerat, i alla fall inom V och MP.
KatastrofLasse
Blymedlem
Posts: 16
Joined: 11 Mar 2024, 07:46

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by KatastrofLasse »

Just nu lurar jag på hur jag skall ta mig ut, utan att bli sedd av grannen.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13345
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Mina finaste i världen syskonbarn.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58956
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

God Natt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 22283
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by MsTibbs »

Borsta gaddar
Sova
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply