Fluga i benet

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Fluga i benet

Post by Koi »

Det burrar och surrar i benet sen 2,5 timma sen. Kan det kommit in en flyglarver i benet ? Och flugan vaknat av solen? Folk säger det är hallucination. Ringde jouren. De sa ” ta upp det med läkaren imorgon”. Det surrar när jag ligger, sitter eller står. Surrar var 2-10 sekund. Irriterande som fan.

Nån som varit med om liknande? Håller det här på till imorgon på läkarbesöket ska jag be dem operera ut flugan. Jag är trött på det. Det surrar som om mobilen skulle surra i fickan, men det är benet nedanför knät.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fluga i benet

Post by Geta »

Det är kanske skabb. Det smittar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Fluga i benet

Post by Koi »

Geta wrote: 19 Mar 2024, 20:48 Det är kanske skabb. Det smittar.

Kliar inte skabb?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23230
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fluga i benet

Post by Zoidar »

Koi wrote: 19 Mar 2024, 14:56 Det burrar och surrar i benet sen 2,5 timma sen. Kan det kommit in en flyglarver i benet ? Och flugan vaknat av solen? Folk säger det är hallucination. Ringde jouren. De sa ” ta upp det med läkaren imorgon”. Det surrar när jag ligger, sitter eller står. Surrar var 2-10 sekund. Irriterande som fan.

Nån som varit med om liknande? Håller det här på till imorgon på läkarbesöket ska jag be dem operera ut flugan. Jag är trött på det. Det surrar som om mobilen skulle surra i fickan, men det är benet nedanför knät.
Tror det är obalans i energier som orsakar psykologiska känningar. Tror inte du behöver vara orolig, även om det är obehagligt.
Last edited by Zoidar on 19 Mar 2024, 23:41, edited 1 time in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23230
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fluga i benet

Post by Zoidar »

Koi wrote: 19 Mar 2024, 22:44
Geta wrote: 19 Mar 2024, 20:48 Det är kanske skabb. Det smittar.

Kliar inte skabb?
Tror skabb ger klåda på ställen som jumskar och mellan fingrar och tår. Låter inte alls som skabb.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Fluga i benet

Post by memphis »

Det är inte helt ovanligt med hallucinationer att det är insekter under huden. Det har hänt att folk skurit sig själva för att få ut insekterna.
I Sverige finns det inga såna insekter som lägger ägg innanför huden.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Fluga i benet

Post by Koi »

memphis wrote: 20 Mar 2024, 16:46 Det är inte helt ovanligt med hallucinationer att det är insekter under huden. Det har hänt att folk skurit sig själva för att få ut insekterna.
I Sverige finns det inga såna insekter som lägger ägg innanför huden.
Läkaren sa att det kan vara stress. Inga flugor och ingen propp i benet.
Post Reply