Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Mötesplatsen har sparkrav på sig. Varken på själva Sardin eller kaféet får de ta in vikarier, vilket innebär att lokalerna hålls stängda vid personalbrist. Dessutom ska kaféet stänga klockan ett på fredagar istället för halv tre som idag. Dumma Moderater att dra ned på allt som inte genererar stora summor pengar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag har beslutat att hämta apodosrullen redan imorgon istället för på tisdag. Den brukar komma lite tidigare än den behövs. Går det bra går jag mot mötesplatsen. Sitter på två eller tre bänkar på vägen dit. Kanske jobbar killen i personalen där så jag kan få skjuts hem. Annars får jag gå kanske 200 meter till en busshållplats. Det ska jag nog klara. Var på Sardin i tisdags förra veckan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag hämtade jag ut ett paket på ICA och passade på att gå till mötesplatsen när jag ändå var nere på stan. Fick skjuts hem av en i personalen. Perfekt och skonsamt för min rygg. Det blev mycket film- och musikprat där. Jättetrevligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Var på mötesplatsen för första gången sedan i torsdags. Där träffade jag på en väldigt bekant kille. Han ser lite speciell ut, tror han är förståndshandikappad. Jag frågade honom om han gått på Hagebyskolan och han sa ja och att han var född 1970, två år efter mig. Han var sig lik. Han berättade att en jämnårig till mig gått bort i sviterna efter en hjärnblödning. Föga förvånande att han är död, då han började att missbruka droger i tidig ålder och bland annat drabbades av hepatit. Vanligt vid sprutnarkomani. imorgon har de tipspromenad, men jag har boendestöd runt halv två.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mötesplats Sardin

Post by Geta »

Fantasio,

Vad bra att boendestödet kommer senare på dagarna nu.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Geta wrote: 26 Mar 2024, 17:51 Fantasio,

Vad bra att boendestödet kommer senare på dagarna nu.
Ja. Det var ohållbart att ha dem redan halv nio på morgonen. Satt mest i fåtöljen och gäspade.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag kände av ryggen idag och vågade inte chansa och gå till mötesplatsen. Vill inte vara ett plåster på den trevligaste i personalen som skjutsar hem mig. Men jag hade inte kunnat vara på plats tills stängningsdags pg a boendestödet. Det hade fått bli buss hem och det kände jag inte för.
Post Reply