Vänligen förklara??

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24285
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vänligen förklara??

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 28 May 2021, 13:13
Admin1 snokade reda på Nisses inkomst och skrev detta på Viska 1. Mycket lågt gjort av honom! Jag förstår att Nisse fick nog där ett tag!

Förresten tvivlar jag på att Admin1 är nykterist. Han kastar sten i glashus, när han gnäller på Nisses alkoholvanor.
:lol: Krokus! Om alla var lika duktiga på lösa sina egna problem som andras, skulle världens problem vara lösta. :lol:
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19121
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vänligen förklara??

Post by Krokus »

Haha, japp! :thumbup:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8388
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vänligen förklara??

Post by Richard »

Jag tycker om att prata (om allt möjligt) med andra som också har lite svårare problem med sin psykiska hälsa, för de är de som förstår en bäst, även om jag inte själv fått just diagnosen schizofreni. Men rent generellt att skriva dagligen, tycker jag är trevligt.

Sen ska man tänka på, det vet nog alla som varit inlagda nån gång, att det ofta blir bråk på ställen där folk inte mår bra. Nu kan vi inte bälta eller ge tvångsinjektioner på nätet, o detta är inte heller någon sorts sluten avdelning. Man får komma o gå hur man vill.

Man kan heller inte vara ense om precis allt, men om någon känner sig trakasserad eller utstött, så ska inte denna behöva lämna detta Viska, utan då ska den som trakasserar eller stör stängas av istället! Mår man inte bra, så kan det i vissa fall vara bra att ta ut sin ilska på nått, men det är inte ok att göra det på en annan användare här. Då får man ta en veckas paus eller nått (har inte satt några bestämda tider), så kan man kanske köpa sig en boxningspåse som man hänger upp o kan slå o sparka på under tiden.

Om en tråd börjar utvecklas till personligt tjafs, så stänger vi den. Rapportera inlägg så ser jag eller Moderator 1 det o kan stänga tråden.

Vad säger ni om det?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vänligen förklara??

Post by Geta »

Bra förslag!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19121
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vänligen förklara??

Post by Krokus »

Det låter bra, Richard!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13084
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vänligen förklara??

Post by Jocke »

Jag tror jag var bland de första att fråga Nisse om han var alkoholist! Det var bara ett inlägg i syfte att hjälpa, jag tror alkohol-insikt är bra men den kan man bara komma underfund med hjälp av läkare med hjälp av vissa prover. Nisse har ju haft ett uppehåll på fem veckor, vilket fick honom att komma till insikt om många saker!

Jag har ju under perioden på viska både slutat med rökning och alkohol på läkares inrådan. Jag tycker att på ett sådant här ställe så kan man ju hjälpa varandra och inte bara kritisera, visst ska man vara försiktig med vad man säger på ett sådant här ställe. Så jag tycker du Richard verkar trevlig och Admin1 hade ju verkligen schizofreni som sin akilleshäl, kanske du kan komma lika långt på 20 år som Admin verkligen gjorde.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vänligen förklara??

Post by Geta »

Det som Admin1 reagerade på var att Nissegossen aldrig hade några pengar,
trots att han var bland dom som hade högst inkomst på Viska.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8519
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vänligen förklara??

Post by wasp »

Geta wrote: 28 May 2021, 16:50 Det som Admin1 reagerade på var att Nissegossen aldrig hade några pengar,
trots att han var bland dom som hade högst inkomst på Viska.
Minns det!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60093
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vänligen förklara??

Post by Nissegossen »

Får mer pengar nu, när jag fått handikappersättning. Det är God Man som sökt det för mig, på mitt initiativ. Det betalar i stort sett kostnaden för God Man. Så man kan säga att han betalar sig själv, samt jag hade ingen aning om att jag hade ut såpass mycket pengar.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Vänligen förklara??

Post by Schizofreni »

Krokus wrote: 28 May 2021, 13:13
Jocke wrote: 28 May 2021, 08:14 Jo Nisse! Admin riktade sina funderingar mot dig så att du skulle kunna respondera! Hade han bara antytt, så hade det varit allvarligare enligt mig. Jag tycker han ändå var schysst mot dig! Nu vet jag inte varför ni började bråka, eller rättare sagt minns inte anledningen. Det är viktigt att kunna försonas, fastän man har gruffats vilt. Men man kan tydligen inte gilla alla. så då får man bara gilla läget.
Admin1 snokade reda på Nisses inkomst och skrev detta på Viska 1. Mycket lågt gjort av honom! Jag förstår att Nisse fick nog där ett tag!

Förresten tvivlar jag på att Admin1 är nykterist. Han kastar sten i glashus, när han gnäller på Nisses alkoholvanor.
Ja det ser ganska konstigt & underligt ut. Har ofta undrat om det är något jag har missat när det gäller detta.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Vänligen förklara??

Post by björk »

En person kan bara vara en och därmed handla efter dom premisserna.
Man har en drivkraft då får man göra avkall på vissa ting
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vänligen förklara??

Post by Cosmos »

Geta wrote: 28 May 2021, 16:50 Det som Admin1 reagerade på var att Nissegossen aldrig hade några pengar,
trots att han var bland dom som hade högst inkomst på Viska.
Admin1 var.... ekonomisk. Han loggade säkert in på MrKoll och Ratsit mer än en gång för att kolla våra inkomster(i den månad han visste vad vi heter). Nissegossen har ju inte varit direkt hemlig och det fick han sota för. Det Admin1 gjorde var mycket illa. Han fyllde ju en hel tråd med sitt förakt för Nissegossen. Mådde dåligt själv av det. Jag är ju också alkoholist och sticker inte under stol med det. Det är ett symptom bland många. Man är ingen sämre människa för det.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply