Dagens fail

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Gårdagens fail var väl att det snurrande tornet i Köpenhamn har brunnit ner. Det var ju ett landmärke när man skulle navigera sig genom staden som turist.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dagens fail

Post by Geta »

Tornet höll på att renoveras. Det var ju likadant med Notre Dame i Paris som brann. Tänker också på vattenpalatset på Liseberg som höll på att byggas, när det tog eld.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1774
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Dagens fail

Post by Inwatto »

Köpte hem de Rårörda Lingonen jag glömde förra gången, men kom hem utan köttbullar att ha dom till. :oops:
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dagens fail

Post by Geta »

Bättre lycka nästa gång!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58363
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Dagens fail

Post by Nissegossen »

Geta wrote: 17 Apr 2024, 18:58 Tornet höll på att renoveras. Det var ju likadant med Notre Dame i Paris som brann. Tänker också på vattenpalatset på Liseberg som höll på att byggas, när det tog eld.
Tala om brandfarliga hus. De isolerar med frigolit i vägarna, frigolit är plast och eldfarligt, när de isolerar höghus med det, börjar det brinna längst ned och elden får fäste i frigoliten blir höghuset ett veritabelt ljus och många människor blir fast i de övre våningarna och kan inte ta sig ut, vad göra, om räddningstjänsten är snabbt på plats återstår att bokstavligt leva på hoppet, annars bränns man ihjäl. Bosätter mig aldrig i ett höghus, hälsar ogärna på också, då jag inte vill fastna i fällan
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23292
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dagens fail

Post by Zoidar »

Väl missen på 102,5kg i bänkpress. :|
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

Jag skulle gärna bo några våningar upp, tror jag. Är inte särskilt rädd för att dö i en brand. Fast det är bekvämt att bo på bv när man springer så mycket in och ut med hunden som jag gör.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13204
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Dagens fail

Post by amandara »

Jag bor på 8e våningen med fri utsikt. Jag tänker inte så mycket på det men det är ändå skönt att inte se rakt in i någon annans vardagsrum. Och att det inte är insyn förstås.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58363
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Dagens fail

Post by Nissegossen »

Man gör bara det misstaget att bo i ett höghus en gång om det börjar brinna
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Dagens fail

Post by Geta »

Jag skulle inte våga bo i Turning Torso i Malmö eller Karlatornet i Göteborg. Tänk om en pilot skulle få galna infall.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12680
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Dagens fail

Post by zoegas »

Brandkåren har såna ballonger så man kan hoppa. Det hade ni grejat.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Dagens fail

Post by memphis »

zoegas wrote: 18 Apr 2024, 12:33 Brandkåren har såna ballonger så man kan hoppa. Det hade ni grejat.
:thumbup: jag skulle tycka det var häftigt att bo där uppe på höjden. Helst högst upp så känslan blir penthouse.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply