Vad står på schemat

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad står på schemat

Post by Geta »

När jag ätit upp banangratängen ska jag titta på gårdagens Fråga doktorn om solskydd. Det är över tio år sedan som jag hade hudcancer och den har inte kommit tillbaka. Är inte rädd längre.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8316
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad står på schemat

Post by Richard »

Zoidar wrote: 07 May 2024, 08:36
Hercules723 wrote: 07 May 2024, 08:34 Är så hungrig, ska ta mig något. Sedan duscha, sedan gå med grejer till förrådet. Blir runt 6-7 sopsäckar. Sedan ska jag sätta upp en lapp på soprumsdörren att jag betalar för körning med gamla grejer till återvinningscentralen.
Vill du att någon granne ska nappa?
Jag fick hyra ett litet allt-i-allo-företag för att köra min dubbelsäng till tippen. Det kostade ca 750 kr. Varken min pappa eller syster har någon dragkrok på sina bilar. Men vi använde mitt körkort för att köra in på tippen (man får max köra in 12 ggr per år av nån anledning) annars hade det kostat 200 kr till. De tar, jag tror det var 525 kr i timmen för en man o det räckte om jag hjälpte till själv, samt kom en liten kostnad för lastbilen också.

Ibland hjälper boendestödet med att köra grejer till tippen om vi inte behöver krångla med släp, samt om vi använder mitt körkort.

Nu har jag en jättetung låda med ett uppslagsverk från 30-talet som jag ska slänga.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6738
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad står på schemat

Post by Hercules723 »

Richard wrote: 07 May 2024, 12:39
Zoidar wrote: 07 May 2024, 08:36
Hercules723 wrote: 07 May 2024, 08:34 Är så hungrig, ska ta mig något. Sedan duscha, sedan gå med grejer till förrådet. Blir runt 6-7 sopsäckar. Sedan ska jag sätta upp en lapp på soprumsdörren att jag betalar för körning med gamla grejer till återvinningscentralen.
Vill du att någon granne ska nappa?
Jag fick hyra ett litet allt-i-allo-företag för att köra min dubbelsäng till tippen. Det kostade ca 750 kr. Varken min pappa eller syster har någon dragkrok på sina bilar. Men vi använde mitt körkort för att köra in på tippen (man får max köra in 12 ggr per år av nån anledning) annars hade det kostat 200 kr till. De tar, jag tror det var 525 kr i timmen för en man o det räckte om jag hjälpte till själv, samt kom en liten kostnad för lastbilen också.

Ibland hjälper boendestödet med att köra grejer till tippen om vi inte behöver krångla med släp, samt om vi använder mitt körkort.

Nu har jag en jättetung låda med ett uppslagsverk från 30-talet som jag ska slänga.
Ok, tack för info. Nu är jag beredd på vad det ska kosta. 😀
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37465
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad står på schemat

Post by memphis »

Tvättar I tvättstugan. Två maskiner.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13379
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad står på schemat

Post by amandara »

Ba sova.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3608
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad står på schemat

Post by 1Dave »

Söva
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37465
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad står på schemat

Post by memphis »

Har nu hämtat tvätten och vikt in den i skåpen. Jag städade tvättstugan efter mig, men jag våttorkade inte golvet. Hoppas ingen klagar.
Nu ska jag varva ner i sängen, ta lite fika vid 21, rasta hundarna en sista gång.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3608
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad står på schemat

Post by 1Dave »

Farsan kommer och besöker runt lunchtid
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59283
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad står på schemat

Post by Nissegossen »

Piller och kaffe närmast
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18926
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad står på schemat

Post by Krokus »

Jobba i eftermiddag. Jag som vill sova.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 22399
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad står på schemat

Post by MsTibbs »

Långhelg
In a world where you can be anything, be kind.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59283
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad står på schemat

Post by Nissegossen »

Har sovit, kaffe?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply