Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad gör du just nu?

Post by Geta »

Visst är det skönt att åka buss.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Pysen_87
Germaniummedlem
Posts: 3011
Joined: 13 May 2021, 18:11

Re: Vad gör du just nu?

Post by Pysen_87 »

Har hänt att jag zoomat ut på bussen och åkt ett helt varv
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad gör du just nu?

Post by Geta »

Min systerson somnade på bussen och fick åka till ändhållplatsen. Där läste en muslim ur koranen innan bussen vände och åkte tillbaka.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18926
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad gör du just nu?

Post by Krokus »

Åker i kollektivtrafiken på väg hemåt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3608
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad gör du just nu?

Post by 1Dave »

Åkte med bussen till ändhållplats en gång på väg hem på permis från T2 i Skövde. Fick gå över halva hemstaden för att komma hem
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13379
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

Har hittat till ny musik, som jag nu diggar. Efter att ha lyssnat på enbart instrumental musik nu i ett år, för att inte tankarna ska dras iväg i associationer av texten, har jag nu hittat House. Har aldrig lyssnat på det förr och vet egentligen inte vad House innebär eller står för - men texten är som inte dominerande. Ser det som ett framsteg i min psykiska hälsa. Det har varit ett sjukt jobbigt år - men det verkar ändå som att jag kommer framåt, allt står mig inte upp i halsen utan jag kan lyfta blicken lite.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37465
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad gör du just nu?

Post by memphis »

Har installerat min nya inne/ute-termometer. Nu får jag mer exakt temperatur än Google. Just nu är det +4,5°.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6738
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad gör du just nu?

Post by Hercules723 »

amandara wrote: 08 May 2024, 18:16 Har hittat till ny musik, som jag nu diggar. Efter att ha lyssnat på enbart instrumental musik nu i ett år, för att inte tankarna ska dras iväg i associationer av texten, har jag nu hittat House. Har aldrig lyssnat på det förr och vet egentligen inte vad House innebär eller står för - men texten är som inte dominerande. Ser det som ett framsteg i min psykiska hälsa. Det har varit ett sjukt jobbigt år - men det verkar ändå som att jag kommer framåt, allt står mig inte upp i halsen utan jag kan lyfta blicken lite.
Om du slutade fokusera på din psykiska hälsa ofta. Kommer du må bättre.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad gör du just nu?

Post by Geta »

Amandara har varit med om ohyggliga saker senaste året. En nära vän blev mördad och hennes syster dog helt plötsligt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6738
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad gör du just nu?

Post by Hercules723 »

Vad har inte jag varit med om då!
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4305
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Vad gör du just nu?

Post by yrväder »

Det är en bra inställning. Håller med Hercules att man mår bra av att inte fokusera på det psykiska måendet för mycket. Har man en svacka får man försöka så gott det går tills det vänder.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37465
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad gör du just nu?

Post by memphis »

Att ett syskon dör i ung ålder skulle jag inte kalla en svacka. Det är en stor livskris. Amandara har klarat det på ett bra sätt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply