Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37654
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad gör du just nu?

Post by Geta »

Har lyssnat på radion om svårläkta sår. Elektricitet måste till.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23940
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad gör du just nu?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 09 May 2024, 12:34 Har lyssnat på radion om svårläkta sår. Elektricitet måste till.
Electricitet?

Lät som ett intressant program.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8406
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad gör du just nu?

Post by wasp »

Image
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37465
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad gör du just nu?

Post by memphis »

Hercules723 wrote: 09 May 2024, 08:27
memphis wrote: 08 May 2024, 21:49 Att ett syskon dör i ung ålder skulle jag inte kalla en svacka. Det är en stor livskris. Amandara har klarat det på ett bra sätt.
Nu var det ju så att hon inte kunnat lyssna på musik med ord på grund av associationer. Sedan vet vi sen tidigare att amandara går i säng kl 16(17?) på grund av sjukdomen. Jag tror man mår bra av att kunna slappna av och inte vara rädd för det man tänker och inte och försöka leva i nuet. Det är visserligen inte det enklaste, om man inga vänner har och inte har något stöd IRL. Sedan är det mycket annat många gånger gånger som tär. Till exempel ekonomi och isolering.
Så du tror att psyket är indelat i avdelningar? En del lyssnar på musik, en annan del sörjer sitt döda syskon? Så klart inte. Sorg genomsyrar hela ens varelse.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13380
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

Jag har varit helt ockuperad av allt som har hänt, farsan har cancer oxå och det har varit tuff utredning, operationer, behandling under den här tiden oxå. Jag har som snubblat fram från dag till dag. Men nu känns det som att jag kan höja blicken lite. Allt är som det är och allt har lugnat ner sig lite. Musik är för mig en viktig del för att kunna slappna av.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6739
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad gör du just nu?

Post by Hercules723 »

memphis wrote: 09 May 2024, 18:15 Så du tror att psyket är indelat i avdelningar? En del lyssnar på musik, en annan del sörjer sitt döda syskon? Så klart inte. Sorg genomsyrar hela ens varelse.
Nu var det ju under ett helt år hon inte lyssnat på musik med ord. Det är nog innan allt hände om jag fattat det rätt. Och hon har gått isäng vid 16-17- tiden under flera år nu. Sorgen kom senare. Försökte bara ge ett tips.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13380
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

Nej allt det tragiska har varit det senaste året, och ja jag går och lägger mig 17ish. Men somnar kanske 20ish, lyssnar på poddar och musik, catchar upp något tv program jag missat och vid sovtid blir det nån sleepmusik. Tack för omtanken.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6739
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad gör du just nu?

Post by Hercules723 »

Tack själv. Jag vill inte bråka.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13380
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

<3
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23940
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad gör du just nu?

Post by Zoidar »

På väg till gymmet för att harva.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37465
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad gör du just nu?

Post by memphis »

Sitter i sängen och surfar med mobilen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3615
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad gör du just nu?

Post by 1Dave »

Vart och lämnat bilen på verkstan, och gått hem därifrån. Nu blire lite viska
Post Reply