Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24086
Joined: 10 May 2021, 16:12

Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by Zoidar »

https://www.aftonbladet.se/relationer/a ... av-partner
Tanken på att välja en livspartner som är mindre smart, rolig och snygg och uppfyller färre av ens krav än vad man skulle vilja kanske inte är så lockande. Men det finns fördelar med att kunna nöja sig, menar relationsexperten.
Någon som kan läsa artikeln?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37630
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by memphis »

Var det inte zoegas som funderade på att satsa på en tjej med downs syndrom?

:lol:
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37630
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by memphis »

Jag nöjde mig en gång med en kille som jag inte vart stormförälskad i. Det höll ganska länge. Vi var tillsammans i tre år om jag minns rätt, och hade till och med förlovat oss. Men förhållandet hade precis börjat knaka lite, då jag blev stormförälskad i en annan kille som jag studerade med.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37630
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by memphis »

Och innan honom, var jag ihop med en annan kille som inte uppfyllde alla mina önskningar om vad en kille skulle vara. Vi höll också ihop ett bra tag. Tror inte att jag var hans dröm heller.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24086
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by Zoidar »

Vad är ditt råd då Memphis?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37630
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by memphis »

Har nog inget bra råd :think:

Jo det bästa är väl att följa med strömmen och följa sitt hjärta. Man vet inte vad som kommer härnäst, så ta vara på tillfällena.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24086
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by Zoidar »

memphis wrote: 13 May 2024, 20:43 Har nog inget bra råd :think:

Jo det bästa är väl att följa med strömmen och följa sitt hjärta. Man vet inte vad som kommer härnäst, så ta vara på tillfällena.
Jag har missat ett tillfälle med en bra och söt tjej. Grämer mig lite över det. Hon var öppen för ett förhållande, inte jag. Tror hon flyttade tillbaka till Kanada. :|
Nog 10 år sedan nu.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6755
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 13 May 2024, 20:54 Jag har missat ett tillfälle med en bra och söt tjej. Grämer mig lite över det. Hon var öppen för ett förhållande, inte jag. Tror hon flyttade tillbaka till Kanada. :|
Nog 10 år sedan nu.
Då var du hingst mannen!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24086
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 14 May 2024, 23:50 Då var du hingst mannen!
Antar att det var menat som en komplimang eller kanske lite på skämt? Någon hingst har jag aldrig varit och vill inte heller vara.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6755
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 15 May 2024, 00:03
Hercules723 wrote: 14 May 2024, 23:50 Då var du hingst mannen!
Antar att det var menat som en komplimang eller kanske lite på skämt? Någon hingst har jag aldrig varit och vill inte heller vara.
Ja, det var lite på skämt. Att du hade fruntimmer du låg runt med och inte ville ha ett förhållande. :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24086
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 15 May 2024, 00:05 Ja, det var lite på skämt. Att du hade fruntimmer du låg runt med och inte ville ha ett förhållande. :)
Jaha! Nej, jag är mer äktenskapstypen. 8-)
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8339
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Därför ska du nöja dig med ditt val av partner

Post by Richard »

Jag har muppat mig, två gånger för samma grej. När jag haft dejt som ska sova hos en, så klädde hon av sig o undrade vad vi skulle göra, så säger jag att hon får sova i min säng, själv lägger jag mig på soffan... Sen vill dom inte ses mer...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply