Spara och slösa tråden!

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24285
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Zoidar »

SpaceCorp wrote: 14 May 2024, 09:23 Nej men nu får du väl ge dig. :D
:lol:
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1615
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Spara och slösa tråden!

Post by SpaceCorp »

Kontaktade mitt bredbandsbolag. Sa att jag ville sänka bredbandet för använde det inte så mycket. Då sänkte dom priset med typ 67 spänn och jag fick behålla hastigheten. :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24285
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Zoidar »

Mina kredit är betalda nu. 8-)
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6786
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Hercules723 »

Jag har gått över till bas-tv-kanaler. Jag visste inte ens att jag hade extra tillval. Nu kommer
jag att betala 0:- i månaden från och med Juni för TV och Internet.

Edit: Har inte fått någon räkning som ska betalas, så antar att det inte behövs ens för Maj! :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24285
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Zoidar »

Blir nog inget sparat denna månad heller. Aja! Har ju storshoppat.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37915
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Spara och slösa tråden!

Post by memphis »

När jag betalat alla räkningar såg jag att jag kunde spara lite denna månad. Överförde 500kr till sparkontot 💰
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24285
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Zoidar »

Zoidar wrote: 22 May 2024, 21:31 Blir nog inget sparat denna månad heller. Aja! Har ju storshoppat.
Går nog minus en tusing denna månad. Aja! Gick ju 2500kr till tandläkaren. Det var ju mer eller mindre nödvändigt.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Post Reply