Bildtråden/bildleken

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38155
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bildtråden/bildleken

Post by Geta »

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38091
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Bildtråden/bildleken

Post by memphis »

"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24439
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Bildtråden/bildleken

Post by Zoidar »

"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38091
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Bildtråden/bildleken

Post by memphis »

En rolig historia om ateism:

- Varför tror du inte på Gud?
- Det finns ju tusen gudar att tro på. Du tror bara på EN av dem. De andra 999 gudarna tror du inte på. Alltså tror jag bara på en mindre gud än du gör.

:lol: haha, det tyckte jag var riktigt fyndigt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13159
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Bildtråden/bildleken

Post by Jocke »

Image
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19158
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bildtråden/bildleken

Post by Krokus »

Åh vad jag längtar till den dagen då Jordan Peterson är ute. Jag blir äcklad av honom.

Image
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38091
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Bildtråden/bildleken

Post by memphis »

https://youtube.com/shorts/2Jb7dA2Qm2Q?si=NNXlX_SBYbPcGz5b

Håller nog med dig om det Krokus. Gillar han inte.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24439
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Bildtråden/bildleken

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 17 May 2024, 21:10 Åh vad jag längtar till den dagen då Jordan Peterson är ute. Jag blir äcklad av honom.
memphis wrote: 17 May 2024, 21:23 Håller nog med dig om det Krokus. Gillar han inte.
Förstår inte riktigt vad ni har emot honom. Jag gillar att han är så genuin, han säger precis vad han tycker och bryr sig inte om att vara politiskt korrekt. Han är inte heller rädd för att visa känslor. Sen hur rätt han har är ju en annan fråga.

Krokus, är det något speciellt han har sagt som du tagit illa vid dig av? Är det något sånt att du tycker han nedvärderar kvinnor?

Edit: 20 edits måste väl vara närmast rekord. :lol:
Last edited by Zoidar on 18 May 2024, 00:54, edited 20 times in total.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38155
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bildtråden/bildleken

Post by Geta »

Jag förstår inte heller vad det är för fel med Jordan B Peterson?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38091
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Bildtråden/bildleken

Post by memphis »

Zoidar wrote: 17 May 2024, 21:23
Krokus wrote: 17 May 2024, 21:10 Åh vad jag längtar till den dagen då Jordan Peterson är ute. Jag blir äcklad av honom.
memphis wrote: 17 May 2024, 21:23 Håller nog med dig om det Krokus. Gillar han inte.
Förstår inte riktigt vad ni har emot honom. Jag gillar att han är så genuin, han säger precis vad han tycker och bryr sig inte om att vara politiskt korrekt. Han är inte heller rädd för att visa känslor. Sen hur rätt han har är ju en annan fråga.

Krokus, är det något speciellt han har sagt som du tagit illa vid dig av? Är det något sånt att du tycker han nedvärderar kvinnor?

Edit: 20 edits måste väl vara närmast rekord. :lol:
För min del ingen genomtänkt kritik av hans arbete, för jag känner inte till det. Såg bara videon du visade och jag gillade inte stilen, på nån av dem. Nästan instinktivt gillar jag inte personer som har den här "jag är så otroligt smart"-attityden. Det är inte ödmjukt. Det var allt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24439
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Bildtråden/bildleken

Post by Zoidar »

memphis wrote: 18 May 2024, 01:03
För min del ingen genomtänkt kritik av hans arbete, för jag känner inte till det. Såg bara videon du visade och jag gillade inte stilen, på nån av dem. Nästan instinktivt gillar jag inte personer som har den här "jag är så otroligt smart"-attityden. Det är inte ödmjukt. Det var allt.
Aha! Jag tyckte videon var humoristisk.

Jordan Peterson säger inte att det är som han säger, utan "I think". Jag tycker det är ett ödmjukt sätt att säga det på.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38091
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Bildtråden/bildleken

Post by memphis »

Han sa nåt intressant dock när jag kollade upp honom. Att alla i en totalitär stat ljuger. Det var ett väldigt långt resonemang , som ledde till slutsatsen att han är mera rädd för att inte säga vad han tycker, än att säga vad han tycker. Det gillade jag :thumbup:
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply