Vad köpte du idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Kloppe
Berylliummedlem
Posts: 2765
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Vad köpte du idag?

Post by Kloppe »

En pizza på restaurang.
User avatar
Santina
☢️ Toriummedlem ☢️
Posts: 724
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Vad köpte du idag?

Post by Santina »

Inte köpt nåt på några dagar nu. Slut på pengar. Har sökt socialbidrag nu. Hoppas kunna komplettera det låga aktivitetsstödet.
User avatar
Kloppe
Berylliummedlem
Posts: 2765
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Vad köpte du idag?

Post by Kloppe »

Santina wrote: 23 May 2024, 14:40 Inte köpt nåt på några dagar nu. Slut på pengar. Har sökt socialbidrag nu. Hoppas kunna komplettera det låga aktivitetsstödet.
Stackars dig :( Hoppas du får komplettering från soc.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24850
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad köpte du idag?

Post by Zoidar »

Santina wrote: 23 May 2024, 14:40 Inte köpt nåt på några dagar nu. Slut på pengar. Har sökt socialbidrag nu. Hoppas kunna komplettera det låga aktivitetsstödet.
Det borde väl gå vägen!?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38720
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad köpte du idag?

Post by Geta »

Santina,

Du har väl skuldsanering.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8537
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad köpte du idag?

Post by Richard »

Nya skor...

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Santina
☢️ Toriummedlem ☢️
Posts: 724
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Vad köpte du idag?

Post by Santina »

Geta wrote: 23 May 2024, 15:16 Santina,

Du har väl skuldsanering.
Ja, men jag får bara ut 8000 i aktivitetsstöd. Existensminimum för mig (hyra inräknat) är 10500. Så borde kunna få 2500 i socialbidrag. Förhoppningsvis.
User avatar
Santina
☢️ Toriummedlem ☢️
Posts: 724
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Vad köpte du idag?

Post by Santina »

Kloppe wrote: 23 May 2024, 15:11
Santina wrote: 23 May 2024, 14:40 Inte köpt nåt på några dagar nu. Slut på pengar. Har sökt socialbidrag nu. Hoppas kunna komplettera det låga aktivitetsstödet.
Stackars dig :( Hoppas du får komplettering från soc.
Ja, hoppas det. Men tydligen räknar de in swishar man får som inkomst. Jag har fått swish från mamma och pojkvän som vill hjälpa när pengarna tryter. Vet inte hur de räknar där framöver. Kan ju inte förlita mig på allmosor.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61107
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad köpte du idag?

Post by Nissegossen »

Just nu, dåliga tider för mig, jag har bara mynt i plånboken men om jag någon gång är stadd vid kassa är jag inte främmande för att skicka en slant till en behövande. Köper i så fall några kuvert och frimärken kan inte säga hur stor sedel jag kan skicka, men lägger den inuti en vikt A4 för att sedeln inte skall synas vid genomlysning. Namn och adress på PM, men förmodligen dröjer det länge innan jag kan skicka något. Har just nu 1200 kr i veckan de brukar gå åt men får jag extra pengar skall jag tänka på dig, om du vill skicka PM till mig, så ordnar vi det så småningom
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18320
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad köpte du idag?

Post by Fantasio »

En snusa dos, chokladkaka, Coca-Cola Zero och thaimat.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24850
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad köpte du idag?

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 23 May 2024, 16:31 En snusa dos, chokladkaka, Coca-Cola Zero och thaimat.
Väl tajmat!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad köpte du idag?

Post by amandara »

Klippning av Loppan, hundmat, tvål och lite skit. Dyr dag.
Post Reply