Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8539
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Richard »

Jag drömmer ibland mardrömmar om mitt tidigare jobb. Inte för att jag inte trivdes eller för jag inte tyckte om det, utan om maskinerna som fanns där. Stora hydraulpressar som pressar med flera hundra tons kraft och robotarmar som rör sig. Av nån anledning drömmer jag att jag blir instängd i sådana maskiner o håller på att pressas ihjäl.

Det står i min journal att jag hade tankar på att manipulera säkerhetssystemet och begå självmord genom att pressa ihjäl mig...

Image


Men ironiskt nog är en av de coolaste grejerna jag följer på Facebook "Hydraulic press channel"; https://www.facebook.com/officialhpc Där de lägger in olika grejer i pressar o ser vad som händer med dem... :D
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13613
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad drömde du i natt?

Post by amandara »

Urk. Jag har oxå jobbat på sån industri. Låter fasansfullt.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13426
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Richard wrote: 26 May 2024, 16:33 Jag drömmer ibland mardrömmar om mitt tidigare jobb. Inte för att jag inte trivdes eller för jag inte tyckte om det, utan om maskinerna som fanns där. Stora hydraulpressar som pressar med flera hundra tons kraft och robotarmar som rör sig. Av nån anledning drömmer jag att jag blir instängd i sådana maskiner o håller på att pressas ihjäl.

Det står i min journal att jag hade tankar på att manipulera säkerhetssystemet och begå självmord genom att pressa ihjäl mig...

Image


Men ironiskt nog är en av de coolaste grejerna jag följer på Facebook "Hydraulic press channel"; https://www.facebook.com/officialhpc Där de lägger in olika grejer i pressar o ser vad som händer med dem... :D
Skulle du på allvar göra det? Jag hade hellre brunnit upp än det.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8539
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Richard »

zoegas wrote: 26 May 2024, 18:55
Richard wrote: 26 May 2024, 16:33 Jag drömmer ibland mardrömmar om mitt tidigare jobb. Inte för att jag inte trivdes eller för jag inte tyckte om det, utan om maskinerna som fanns där. Stora hydraulpressar som pressar med flera hundra tons kraft och robotarmar som rör sig. Av nån anledning drömmer jag att jag blir instängd i sådana maskiner o håller på att pressas ihjäl.

Det står i min journal att jag hade tankar på att manipulera säkerhetssystemet och begå självmord genom att pressa ihjäl mig...



Men ironiskt nog är en av de coolaste grejerna jag följer på Facebook "Hydraulic press channel"; https://www.facebook.com/officialhpc Där de lägger in olika grejer i pressar o ser vad som händer med dem... :D
Skulle du på allvar göra det? Jag hade hellre brunnit upp än det.
Det hade nog gått ganska snabbt, en del av dem ser ut som de faller fritt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19402
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt gick jag i skolan igen, var cirka 14 år i drömmen. Jag missade första lektionen på morgonen eftersom jag hade glömt bort när den började. Tydligen klockan 0810. Det var idrott, så det gjorde inte så mycket att missa lektionen, tyckte jag i drömmen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19402
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt blev jag stressad på jobbet och smet hem. Sedan hade jag dåligt samvete över att jag skolkade.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11031
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad drömde du i natt?

Post by mrsearlgray »

Kommer inte ihåg exakt vad jag drömde men kommer ihåg att det kändes verkligt och var väldigt konstigt.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6902
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Drömde att min dator var väldigt långsam, som min förra. Det var grafikkortet som hade kraschat.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6902
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Drömde att jag gick en kurs i hur man programmerar mjukvara. Läraren var så snygg!
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13426
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde jag jobba i en hamn. Ett djupt schakt. Ett enormt djupt hål. Det skulle hissas upp något, och givetvis var där monster där nere.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18339
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Fantasio »

Jag var tillbaka på mitt tidigare jobb. Som vanligt då.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6902
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Drömde jag hade köpt NFL 2023 till PC, och det var något med att man kunde resa tio år tillbaka i tiden och bli coach för ett lag på riktigt. Rätt invecklat minnsann.
Post Reply