Vänligen förklara??

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vänligen förklara??

Post by Nissegossen »

Har inte mer att säga om det.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Jocke
Osmiummedlem
Posts: 13393
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vänligen förklara??

Post by Jocke »

Jag tror tjabblet mellan Admin1 och mestadels Nisse, var en slags språkförbistring och rejäla missförstånd som nog sårade väldigt många andra som inte visste hur man löser en sådan konflikthärd! Då blir det tystnad från de som verkligen kan vara kapabla att medla och förklara hur saker och ting egentligen fungerar. Det är aldrig ens eget fel att två träter, är väl ett vedertaget faktum numera. Admin var öppen med att han drack oftast till helgerna, då en burk till maten.

Men ingen människa är felfri, det gäller bara att acceptera det. Tål man inte varandra, då ska man öppet visa det och inte dölja det. Men samtidigt så har väl de flesta av oss även bra sidor , som vi borde framhålla mer än vad mänskligheten gör idag.

Okej, Nisse skrev detta under tiden du underströk detta, ska respekteras!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38712
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vänligen förklara??

Post by Geta »

Jag tror att Nissegossen hade en vanföreställning om att han var utblottad.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vänligen förklara??

Post by Zoidar »

Admin gick för långt. Man bör inte dela andras uppgifter. Ang. Nisse har vi inte med att göra om hans ekomomi är god eller ej. Vi har rätt till att dela vårt liv på det sätt vi anser korrekt.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Vänligen förklara??

Post by yrväder »

Vill bara göra en kommentar till något Geta skrev på sidan 1, att hon fått kritik för att hon är för snäll och säkert sa de också till henne att hon behöver tuffa till sig, jag har fått höra detsamma i stil jag önskar att och jag tror att han trodde i sitt stilla sinne att medicinen skulle kunna hjälpa till att göra mig lite mindre snäll, men för mig och det är säkert så också för Geta del att personligheten kan man inte förändra med medicin, ditt inre lyser alltid igenom och det är en av anledningarna till att jag tycker att man ska pröva nya vägar att försöka och det är inte lätt när du inte mår bra eller känner dig avtrubbad av medicinen och med det menar jag dämpad i din sinnesstämning du blir nästan ibland lite deppig av den , känner dig sorgesam. Det är då svårt att tänka och komma på saker du tycker om, men en sak och nu tror jag jag talar för oss alla vi vill känna, vi vill kunna le, skratta, gråta, vi vill känna att vi lever att vi har tillgång till alla de känslor en människa är kapabel att känna. Vi vill kunna äga oss själva. Vi finns bakom och vi vill sätta oss själva framför sjukdomen den ska vila i bakgrund med medicin som prövats fram och är klippt och skuren för att vara anpassad och en tillgång för just mig. Låter som ett brandtal till läkarna och vården jag står bakom varje ord och tror att många faller in bejakar det skrivna. Vi tror alla på behandling och medicin, men vill ha rätten att känna, att vi finns i oss själva, att få vara en kännande och levande människa.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38712
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vänligen förklara??

Post by Geta »

Jag är inte längre snäll och Admin1 har varit rejält arg på mig också.
Nissegossen tycker att jag är gränslös, när jag kläcker ur mig vad som
helst. Konflikter ska inte vara förbjudna om det är ett sunt klimat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4328
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Vänligen förklara??

Post by yrväder »

Instämmer, vi har råkat i liven på varandra ibland, men sen är det bra igen. Blir ibland när det blir diskussioner. Ja jag instämmer i att du inte är för snäll utan kan sätta ner foten och säga ifrån.😊😜
Post Reply